Ninjahamster Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hvis folk her ønsker å spare krefter og tid vær så vennlig og ikke begynn å diskuter toll og tull (www.toll.no / www.tull.se). Det finnes allerede flere årsverk med innlegg her på forumet om dette temaet. Så jeg anbefaler zeph et kjapt søk her på forumet for å få svar på sine spørsmål. Jeg vet de finnes, og det er mange av dem Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Fikk min lommelykt i dag fra ledshoppe... Men den er defekt uansett hvordan jeg vender og vrir på batteriene, så nekter den å fyre Noen andre som har mottatt defekte varer og har sendt produktet tilbake? Nå ble plutselig ikke produktet så billig likevel, når man må betale frakt tilbake til Hong Kong... Noen som har tips til hva jeg burde gjøre? Hvis frakten kommer på over 65,-, kan jeg bare bestille ny lykt, men er kjipt å måtte betale for et defekt produkt uansett. Endret 20. juni 2006 av Makky Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Såvidt jeg har lest, er de veldig greie, så hvis du sender en høflig utformet mail, er det slett ikke umulig de sender på nytt. Skal selv bestille noen småting Lenke til kommentar
Makky Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Mail er sent, så får vi se hva som blir løsningen.. Noen som kanskje vet ca pris på å sende noe til Hong Kong? Lykta hadde noen merker på kantene etter slag/fall, så den har nok hatt en røff tur. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hvis folk her ønsker å spare krefter og tid vær så vennlig og ikke begynn å diskuter toll og tull (www.toll.no / www.tull.se). Det finnes allerede flere årsverk med innlegg her på forumet om dette temaet. Så jeg anbefaler zeph et kjapt søk her på forumet for å få svar på sine spørsmål. Jeg vet de finnes, og det er mange av dem 6336687[/snapback] Eg har berre eitt spørsmål eg, og det er kva gebyr det er WiSLE snakkar om. Det er ikkje moms til staten, det er ikkje tollavgift, kva er dette? Har lest det meste på Toll.no, og at det er ei avgift for å "tolle", men då blir det jo ein prisauke på 100%. 25% moms, 20% tollavgift, 25% pluss 200 kroner avgift til dei som tollar...er berre surr dette. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Hvis folk her ønsker å spare krefter og tid vær så vennlig og ikke begynn å diskuter toll og tull (www.toll.no / www.tull.se). Det finnes allerede flere årsverk med innlegg her på forumet om dette temaet. Så jeg anbefaler zeph et kjapt søk her på forumet for å få svar på sine spørsmål. Jeg vet de finnes, og det er mange av dem 6336687[/snapback] Eg har berre eitt spørsmål eg, og det er kva gebyr det er WiSLE snakkar om. Det er ikkje moms til staten, det er ikkje tollavgift, kva er dette? Har lest det meste på Toll.no, og at det er ei avgift for å "tolle", men då blir det jo ein prisauke på 100%. 25% moms, 20% tollavgift, 25% pluss 200 kroner avgift til dei som tollar...er berre surr dette. 6345249[/snapback] Gebyret jeg snakker om er gebyret posten tar for å "legge ut" for moms+toll. Lenke til kommentar
olern Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 JEg kjøpte en defekyt vare, sendte en mail og de sendte meg ny vare, lett som bare rema1000 Lenke til kommentar
Makky Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 JEg kjøpte en defekyt vare, sendte en mail og de sendte meg ny vare, lett som bare rema1000 6347892[/snapback] Bra det ble løst enkelt. Så du måtte ikke sende tilbake den defekte varen? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hvis folk her ønsker å spare krefter og tid vær så vennlig og ikke begynn å diskuter toll og tull (www.toll.no / www.tull.se). Det finnes allerede flere årsverk med innlegg her på forumet om dette temaet. Så jeg anbefaler zeph et kjapt søk her på forumet for å få svar på sine spørsmål. Jeg vet de finnes, og det er mange av dem 6336687[/snapback] Eg har berre eitt spørsmål eg, og det er kva gebyr det er WiSLE snakkar om. Det er ikkje moms til staten, det er ikkje tollavgift, kva er dette? Har lest det meste på Toll.no, og at det er ei avgift for å "tolle", men då blir det jo ein prisauke på 100%. 25% moms, 20% tollavgift, 25% pluss 200 kroner avgift til dei som tollar...er berre surr dette. 6345249[/snapback] Gebyret jeg snakker om er gebyret posten tar for å "legge ut" for moms+toll. 6345754[/snapback] Eller som du selv må ut med for å fortolle selv via internett. Man kan velge selv. Du har nok ikke lest godt nok om du ikke har fått med deg dette. Og det står som sagt mange plasser her på forumet allerede. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Ledshoppe er litt treige med å svare på mail... fortsatt ikke noe svar Lenke til kommentar
magio Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Bestilte en sånn fm sender for mp3spilleren til å ha i bilen, får håpe den funker greit da og ikke bare er noe boss.. Endret 21. juni 2006 av magio Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Noen som kjenner igjen dette webkameraet? Det er nemlig det samme som er på Ledshoppe, med den ene forskjellen at det er rebrandet til Sandberg. Jeg har sett test av det, og det fikk god kritikk. IR-lampene er for å gi ekstra lys når det er litt mørkt i rommet, noe som svært mange webkameraer sliter med. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Ser at cammene som selges for 90spenn på ledshoppe går for 250 på qxl.no har bestilt 10stk nå i 5 forskellige innsendinger =P1000kr blir fort til 2000 =D Lenke til kommentar
magio Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Bestilte en sånn fm sender for mp3spilleren til å ha i bilen, får håpe den funker greit da og ikke bare er noe boss.. 6354877[/snapback] Fikk den i dag, så 7 dager frakt er ikke gale Var ganske god lyd i den og bassen var grei så lenge man ikke skrudde volumet på mp3 spilleren så altfor høyt opp men heller skru opp på radioen. Veldig bra til 50kr Pakken hadde frimerker for $8.20 og jeg betalte $8 Endret 27. juni 2006 av magio Lenke til kommentar
carwash Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Pakken hadde frimerker for $8.20 og jeg betalte $8 6393582[/snapback] Frimerker i HKD, du betalte i USD. Simen Lenke til kommentar
Innos Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 8 HKD er 7 kr, 8 USD er 51,50 kr... Når jeg først svarer, noen som vet om denne fungerer med andre mp3-spillere? Mer spesifikt en Archos Gmini 400. Lenke til kommentar
magio Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Pakken hadde frimerker for $8.20 og jeg betalte $8 6393582[/snapback] Frimerker i HKD, du betalte i USD. Simen 6393641[/snapback] Ah, ser nå akkurat ut som et dollar tegn $ Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Pakken hadde frimerker for $8.20 og jeg betalte $8 6393582[/snapback] Frimerker i HKD, du betalte i USD. Simen 6393641[/snapback] Ah, ser nå akkurat ut som et dollar tegn $ 6394701[/snapback] Det er jo dollar? HKD = Hong Kong Dollar Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Derfor det heiter USD (United States dollar) og HKD (Hong Kong dollar) http://www.x-rates.com/d/HKD/table.html Lenke til kommentar
magio Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Så lærte man noe i dag også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå