Gå til innhold

Fantastisk billig gadget-butikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestillte for ca 2 uker siden og fikk beskjed om at postens godsterminal i Trondheim hadde mottatt den. I dag fikk jeg varene. Det tok altså like lang tid å frakte den fra Hong Kong til Trondheim som fra Sluppen i Trondheim til Lade i Trondheim (ca 6-7km).

 

Jaja, varene ser helt ok ut med unntak av LED-lampa med 24 LED. Den er så plastjuggel at .. at .. jeg ikke har ord for det.

 

Det andre jeg bestillte var en del batterier, og en blåtanndongle. nøkkelring-LED'ene er i litt kjip gulfarge men lyser bra. Tror jeg trenger ennå flere batterier så jeg sender nok en ny bestilling snart.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har fått Bluetooth dongla til og funke?

 

 

Alt er instalert, det blinker grønt i usb bluetooth greia, windows finner den det samme gjør programmet som fulgte med.

 

Men mobilen min klarer ikke og søke inn bluetooth dongla og dongla finner heller ingen mobiler.

 

Non som vet hvordan dette kan ordnes?

Lenke til kommentar

Må bare nevne:

 

Den lille gaven(liten nøkkelknipplommelykt) dere får meg er jeg imponert over.

Med tanke på at det bare er 1 led i den, lyser den ganske sterkt.

 

Har testa den 68-leds lommelykten og den lyser bra, men tror jeg kommer til å bytte ut de ytterste led'ene med noe sterkere, siden forskjellen mellom 22 og 68 led er lite, og bruk av 22 led er bra nok hvis du skal spare strøm samtidig som du skal ha litt lys.

Lenke til kommentar
Noen som har fått Bluetooth dongla til og funke?

 

Alt er instalert, det blinker grønt i usb bluetooth greia, windows finner den det samme gjør programmet som fulgte med.

 

Men mobilen min klarer ikke og søke inn bluetooth dongla og dongla finner heller ingen mobiler.

 

Non som vet hvordan dette kan ordnes?

6524788[/snapback]

Nå har jeg bare testet den tynne versjonen men går utifra at det fungerer på den store også. Prøv å følg oppskriften min på side 3 så går det nok sikkert greit. (Litt kjipt at de medfølgende driverne ikke er de optimale - men med de nye driverne er den toppers)

Endret av ekm
Lenke til kommentar

datating:

Jepp, gratis frakt fra Ledshoppe i Hong Kong til Norge.

Jeg tror ikke de deler opp forsendelsen automatisk men du kan godt be de skrive ned verdien på varene til under 200kr (ca 32 USD). Jeg bestillte for like under 200kr og de markerte pakken automatisk som "gave", altså ikke avgiftspliktig selv om prisen blir noe over 200kr.) Jeg tror grensa for avgiftsfrie gaver er 1000 eller 6000kr. Husker ikke helt siden det ikke har vært aktuellt for meg før.

Lenke til kommentar

jeg bestilte for 30 dollar!! på pakken sto det 50 dollar pakkeverdi (over 200kr)

men det var krysset av under gift så det var ingen problem!

dette gjorde de uten at jeg hadde forespurt det!

siden jeg allikevel bestilte for 30 dollar inkl frakt (under 200kr)

hvis du skjønner hva jeg mener

Lenke til kommentar
Er det trygt å betale med kredittkort der?

6556483[/snapback]

Jeg betalte med kort og jeg har ikke merket noe svindel på kontoen min ennå. Regner med de er seriøse for hvis ikke så hadde vi vel hørt det her i tråden og kredittkortselskapene stengte alle transaksjoner til det firmaets konto (det er bankene som dekker slike tap så de vil selvfølgelig begrense det så mye som mulig).

Lenke til kommentar
Jeg bestilte for litt over 200 kr , og måtte såklart betale for toll, selv om gaven var merket med gave.

Gidder ikke å krangle, så jeg lar det være i fred.

6557009[/snapback]

Er det merket som gave så skal du slippe det sålenge verdien er under 1.000 kr... ;)

 

Jeg hadde krangla hvis det hadde vært en stor sum. :p

Lenke til kommentar
jeg bestilte for 30 dollar!! på pakken sto det 50 dollar pakkeverdi (over 200kr)

men det var krysset av under gift så det var ingen problem!

6556538[/snapback]

 

Samme var gjort med min pakke, men det er HKD (Hong Kong Dollar), ikke USD.

Altså 40kr.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte for litt over 200 kr , og måtte såklart betale for toll, selv om gaven var merket med gave.

Gidder ikke å krangle, så jeg lar det være i fred.

6557009[/snapback]

Er det merket som gave så skal du slippe det sålenge verdien er under 1.000 kr... ;)

 

Jeg hadde krangla hvis det hadde vært en stor sum. :p

6557552[/snapback]

 

Vel vel. En bedrift har ikke lov å krysse av for gift. Min pakke, som var krysset av for gift (som den alltid er fra www.cellphoneshop.net) blei åpna av tollvesnet. Inne i pakken finner de en kvittering fra en bedrift på den totale summen. Heldigvis var denne under 200, så pakken blei merket med ikke tollpliktig. Gift/gave er fra privatperson til privatperson hvor man kan dokumentere at det man sender ikke har en verdi over 1000 spenn. Hadde bedrifter kunne krysse av for gift, hva er da vitsen med to grenser (200 og 1000)?

Lenke til kommentar
Hadde bedrifter kunne krysse av for gift, hva er da vitsen med to grenser (200 og 1000)?

6559084[/snapback]

Hvis det hadde vært en gave fra en bedrift så hadde det jo vært en fordel. f.eks julegave fra bedriften man jobber i eller en liten påskjønning fra en leverandør. Eller kanskje gratis oppgradering fra DVD-rom til HD-DVD rom i Xbox 360.

 

At det går an å missbruke grensene betyr ikke at de må missbrukes konsekvent. ;)

 

Min passe er merket med "Value: HK$ 50" (ca 44kr) og har frimerker for HK$ 99 (ca 87kr). Jeg kjøpte for ca 30US$ (ca 186kr) inkludert fri frakt. Denne pakken ble ikke avgiftsbelagt.

Lenke til kommentar

Jeg skriver hvis/når de finner en kvittering i pakken hvor det står en viss sum du har betalt for en eller flere ting. Dette finner du ikke om det er en julegave håper jeg. Og ja, jeg kjenner og har hørt mange historier om pakker som har passert tollen som egentlig skulle vært tollpliktig. Det kommer av at de ikke kontrollerer alle pakker 100%. Det er uansett ikke saken her. Alt kan vries på og vendes på om man bare vil. Å bryte lover og regler er enda lettere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...