Gå til innhold

Prisforskjell - Canon 350D sølv vs. sort


Anbefalte innlegg

Kanskje du ikke burde spørre, bare bestille til den prisen?

6103854[/snapback]

 

Hehe, her er det flere som tenker likt :D Har akkuart gjort det, men ennå ikke fått bekreftelse på at kjøpet er registrert. Får se hva de sier i morgen...

6104381[/snapback]

 

Håper du får det til prisen de har oppgitt da. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har snakket med dem, men fikk ingen endelig ordebekreftelse, bare beskjed om at jeg sannsynligvis ville få det til den prisen som var da jeg la inn bestillingen, skulle få bekreftelse i løpet av dagen. Hvis ikke får jeg vel forsøke meg på en 'møtes på halvveien'-deal... :)

Lenke til kommentar
Wildbill; jøss, er folk virkelig så jålete at det er mulig med prissetting med så stor forskjell kun ut i fra utseende? Ok, det svarte huset er helt klart stiligere, men om dette er eneste grunn og det stemmer det du sier med garanti (noe det helt sikkert gjør), så blir valget lett for min del: jeg kan leve med 90-tallssølv så lenge jeg har 1200,- mer å kjøpe annet utstyr for :)

6100491[/snapback]

Det er faktisk en grunn til at fotoustyr gjerne er svart. Med mørke farger slipper man så mye som mulig av evt refleksjoner av kameraet selv i vindu eller annet reflekterende styggedom du måtte ta bilde av. Det kan man også se i at det kun er de lange L-objektivene til Canon som typisk er hvite, mens de korte er svarte. På samme måte er lure (presse)fotografer også gjerne nøytralt kledd for å gli bedre inn i omgivelsene og unngå å se seg selv reflektert i motivet.

 

-CWalken - som labbet rundt foran TV-kameraene på Soria Moria ikledd knall blå hettegenser

Lenke til kommentar
Jeg tipper prisen er en skrivefeil.. fotomagasinet og fotovideo er vel en og samme butikk.. ihvertfall har de samme forretningsadresse.

 

Det stemmer nok ikke. Det er to forskjellige butikker. Men skjønner at man tror det, samme adresse og så godt som like hjemmesider....

Fotomagasinet har bare nettsalg, mens foto&video også har butikkutsalg.

6104714[/snapback]

Joda, det er samme butikk... på en måte. Fotomagasinet er FotoVideo sin nettbutikk. Fotovideo.no er FotoVideo sin måte å få folk til å handle nettvarer til butikkpris og den eksisterer side ved side med Fotomagasinet fordi folk kjenner navnet. Er uansett ikke store prisforskjellen på disse to.

 

Uansett... det finnes ikke norsk bruksanvisning til Canon sine produkter, og det du får ved kjøp i Norge av norsk modell er dansk (og muligens svensk) bruksanvisning. FotoVideo importerer ikke EU modeller, og man stiller derfor tryggere om man skulle få problemer med butikken mht en garanti/reklamasjonssak eller om butikken skulle gå konk. Garanti/reklamasjonssaker behandles da også stort sett langt raskere enn hos de som har EU modeller.

 

Hvorfor de navngir produktene forskjellig med tanke på norsk garanti/nordisk utgave, vet jeg ikke. Forskjellige personer som har registrert varene inn på lager kanskje? Du får ikke norsk bruksanvisning, men det er kjøpt inn fra norsk importør uansett.

 

EDIT: Svart vs. sølv, et lite tillegg. Svart kamerautstyr blir fort veldig mye varmere enn hvitt kamerautstyr om du tar bilder ute i solen. Men sort ser tøffere og mer "ekte" ut. Jeg synes sølv ofte ser alt for "plastic fantastic" ut, omtrent som D50 sølv, 300D og 350D sølv. Sølv blir også fortere stygt/skjoldete. Sett hva som skjer med lyse datamaskiner etterhvert? De gulner.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Jeg har snakket med dem, men fikk ingen endelig ordebekreftelse, bare beskjed om at jeg sannsynligvis ville få det til den prisen som var da jeg la inn bestillingen, skulle få bekreftelse i løpet av dagen. Hvis ikke får jeg vel forsøke meg på en 'møtes på halvveien'-deal... :)

6106616[/snapback]

 

Fortell oss hvilken pris du fikk det for til slutt da. :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg lever fortsatt i uvisshet, etter to telefoner (en tidlig på dagen og en på ettermiddagen i går), kunne de jeg snakket med ikke si hva prisen endelig ble eller bekrefte kjøpet, da de ikke hadde tilgang til datamaskin(!) Det var dette med å drive nettbutikk da...

Ble lovet at en skulle ta ansvar å se på det i går kveld, men intet sett, intet hørt... :(

Lenke til kommentar

Dette lukter litt bullshit. Sendte mail på søndag og fikk følgende svar på hvorfor prisen var gått opp:

 

"Prisen som var på huset i sølv var et begrenset antall subsidiert av

Canon. Disse er nå utsolgt derfor er vi tilbake på ordinær pris..."

 

Bullshit? Tror dermed det blir handling av standard kit en annen plass istedenfor.

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar
Dette lukter litt bullshit. Sendte mail på søndag og fikk følgende svar på hvorfor prisen var gått opp:

 

"Prisen som var på huset i sølv var et begrenset antall subsidiert av

Canon. Disse er nå utsolgt derfor er vi tilbake på ordinær pris..."

 

Bullshit? Tror dermed det blir handling av standard kit en annen plass istedenfor.

6113191[/snapback]

 

Akkurat samme svaret fikk jeg... Men ikke nok med det, jeg har nettopp vært offer for den dårligste kundebehandlingen i manns minne. Jeg hadde et referansenummer på min bestilling, men fyren kunne ikke finne ordren(!). Han hadde lett og lett, men den var ikke registrert i systemet deres:

 

"Du er registrert som kunde, men det ligger ikke inn noen ordre på ditt

navn...

prisen som var på 350D-sølv var et begrenset antall, subsidiert av Canon,

derfor den lave prisen. dessverre er disse nå utsolgt."

 

Han greide også å insinuere at jeg kanskje ikke hadde fullført ordren skikkelig, og at det var min skyld at ordren ikke var registrert. Jeg sitter altså igjen med et ordrenummer og følgende beskjed i browseren min:

 

"Takk for handelen!

 

Ditt referansenummer er xxxxx.

 

Du mottar om kort tid en ordrebekreftelse per e-post.

 

Varene vil bli sendt ut så raskt som mulig. Ta gjerne kontakt med en av våre

selgere dersom du trenger mer informasjon om leveransen eller andre

produkter.

 

Velkommen tilbake!"

 

... men det er likevel min skyld at ordren ikke er registrert. Ikke bare frekt, men direkte ulogisk også.

 

På forslaget mitt om å møtes på halvveien fikk jeg avslag, men tilbud om billigere tilleggsutstyr. Nå har det seg sånn at jeg har det utstyret jeg trenger, og at det var huset jeg hadde lagt inn bestilling på, og ikke noe annet.

 

Dette lukter syltynn dekkoperasjon av trykkleif lang vei!

 

Fatter ikke at noen vil sette sitt gode navn og rykte på spill gjennom så dårlig kundebehandling...

Lenke til kommentar

Ikke gi deg Anette! Du har ordrenr, og når du har bestillt produktet til den prisen som var oppgitt på det tidspunktet så har du krav på å få det til den prisen! Står det noe om prisen i bestillingen din forresten? Jeg jobber i butikk og kan litt om kundebehandling. Hadde kamerahuset kostet 1500 kr hadde det åpenbart vært en trykkfeil, og du kunne ikke fått produktet til denne prisen. Nå var jo kamerahuset priset bare litt rimeligere enn det sorte og det så ut som en reel pris. De plikter til å gi deg produktet til den prisen!

Lenke til kommentar
Her ville jeg ikke gitt meg så veldig lett. Har man et ordnenr burde det ikke være vanskelig å se for dem at dette er bestilt. Helt sikkert en trykkleif og de prøver å lure seg unna.

6114123[/snapback]

 

Nei, jeg syns det er ganske drøyt... Men hva skal en gjøre? Det blir ord mot ord, og fyren var jo så sinnsykt vrang og er tydeligvis temmelig samvittighetsløs. Tror jeg bestiller et annet sted. Men kommer aldri til å ha noe med fotomagasinet å gjøre igjen i hvertfall.

Lenke til kommentar

Nei, pokker heller, jeg tror ikke at jeg skal gi meg på dette. Ringte til Canon Norge og snakket med en i ordreavdelingen som syntes denne subsidieringsunnskyldningen var noe merkelig, men rette vedkommende var ikke tilgjengelig i dag, så jeg fikk prøve igjen på torsdag. Så da får sagaen fortsette da :)

 

God 17. mai!

Lenke til kommentar
Nei, pokker heller, jeg tror ikke at jeg skal gi meg på dette. Ringte til Canon Norge og snakket med en i ordreavdelingen som syntes denne subsidieringsunnskyldningen var noe merkelig, men rette vedkommende var ikke tilgjengelig i dag, så jeg fikk prøve igjen på torsdag. Så da får sagaen fortsette da :)

 

God 17. mai!

6114440[/snapback]

 

Stå på Anette! Jeg synes du burde få det til den prisen som var oppgitt. :)

Lenke til kommentar
Nei, pokker heller, jeg tror ikke at jeg skal gi meg på dette. Ringte til Canon Norge og snakket med en i ordreavdelingen som syntes denne subsidieringsunnskyldningen var noe merkelig, men rette vedkommende var ikke tilgjengelig i dag, så jeg fikk prøve igjen på torsdag. Så da får sagaen fortsette da :)

 

God 17. mai!

6114440[/snapback]

 

Jeg venter spent på fortsettelsen :)

Lurt av deg å ringe Canon Norge synes jeg. Lykke til!

Lenke til kommentar

Så lenge man ikke har fått ordrebekreftelse, har man ingen juridisk rett til å kreve varene... tror jeg da. Butikken jeg jobber for har ingen webshop, så jeg er ikke 100% stø på de reglene, men mener å ha sett dette diskutert et annet sted.

 

Men det er allikevel ganske mystisk at Fotomagasinet (eller FotoVideo som det egentlig er) har "rotet bort" bestillingen din. Ganske betimelig sammentreff må jeg si. Men som sagt, tror jeg ikke du har så mye å fare med så lenge du ikke har ordrebekreftelse pr. e-post. Du kan jo prøve... kanskje de gir deg en god rabatt på huset for å blidgjøre deg? Sure kunder er ingen tjent med.

Lenke til kommentar

Det er greit nok det. Jeg bare føler at de lyger en smule. Virket meget merkelig at en del kamera skulle være subsidiert av Canon og ha bekreftet dato for leveranse (18.mai). Så når vi sender mail/bestiller går plutselig prisen opp og de har kamera på lager.

 

Får hvertfall meg til å velge en annen butikk. Uansett blir det spennende å se hva Canon Norge sier...

 

Stå på Anette. Du har jo bestilt en vare til den prisen du så på Søndag...

Lenke til kommentar
Bump. Har du fått svar Anette?

6133745[/snapback]

 

Etter litt mer mailkorrespondanse med fotomagasinet fant jeg raskt ut at jeg faktisk ikke ville komme noen vei. Afseth har nok rett; jeg har antakeligvis ingen juridiske rettigheter når jeg ikke har fått ordrebekreftelsen, noe som fotomagasinet antakeligvis er klar over. Et ordrenummer er pr fotomagasinets definisjon følgende:

 

"Referansenr er et tilbudsnr ikke et ordrenr. det ville da ha kommet på neste mail sammen med ordrebekreftelsen og hatt et siffer til. Når du bestiller på nettbutikken blir det laget et tilbud som vi går inn på og godkjenner/retter i tilfelle kunder f.eks bestiller feil type minnebrikke, feil str. på veske etc. deretter lagrer vi den som en ordre og kunden får en ordrebekreftelse på mail med ordrenr."

 

Nå er det en ganske drøy påstand å si at de ikke finner igjen et referansenummer/ordrenummer i sitt system. Om en bestilling bør rettes eller avvises vil jeg nå vitterlig tro at det lagres et eller annet sted. Jeg ble så irritert at jeg gjorde en ny bestilling på samme kamerahus, men til den ordinære prisen. Jeg fikk ett nytt ordre/referansenummer, og etter to timer var ordren pakket og avlevert for avsending (til tross for at jeg ga beskjed om at den skulle slettes øyeblikkelig). Jeg kom likevel ikke noe sted med dette; de brukte det bare som bevis for at ordresystemet deres fungerer(!). Men men, om ikke annet måtte de punge ut med fraktkostnader for en vare som ble sendt i oppkrav, men som aldri ble avhentet... :D

 

Jeg syns dette i og for seg er bevis godt nok for at det her har vært fusket litt for å dekke over en prisglipp. De har heller ikke kommet med noen beklagelse eller innrømmelse av feil fra deres side, noe som jeg velger å tolke som at det er gjort en bevisst handling.

 

Da jeg kontaktet Canon fikk jeg heller ikke nå tak i 'rette vedkommende'. Kunne forsøkt flere ganger, men jeg har annet å bruke tiden på.

 

Nå kunne jeg selvsagt gått lengre i denne saken, men jeg ble så lei av det hele at jeg ga opp og bestilte kamerahuset et annet sted. I går kom det en mann på døra med pakke, tre dager etter at jeg gjorde bestillingen:) Skal si det er forskjell på servicne hos ulike forhandlere!

 

Da har jeg snart spredt nok edder og galle i fotomagasinets navn, men jeg vil komme med en siste oppfordring:

vær forsiktig med å bestille fra dem, ikke bare er det usikkert om du vil få det du bestiller, de tror i tillegg forbrukerne er dumme. Jeg har ikke lyst til å forestille meg hvordan en garanti- eller reklamasjonstvist ved eventuell feil/skade ville sett ut med disse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...