Gå til innhold

Anlegg til metal/rock - kan bose brukes?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har hørt et LS18 mot et annet anlegg til 12-13.000 kr da?

Vet at ikke mange liker Bose pga. pris og sånt og at de ikke oppgir noen spesifikasjoner, men kan de vært så ille da?

Man får jo ikke noe særlig bedre anlegg til den prisen?

Lenke til kommentar

min svigerbror har toppmodelen til bose , og jeg vil si at det er alt for lite trøkk i det , og det koster over 50k i norge

til rock får du anlegg men normal store høytalere som spiller mye bedre til din prisklasse .

hvist du skala ha 5.1 så blir jo alternativene litt midre , men consept serien er bra , men subben vil jeg ikke anbefaler til musikk , da er den litt treig

Lenke til kommentar

Ok, kanskje surround-forsterker og 2 høyttalere er ok til å begynne med... tips? (gjerne linker)

Bose LS48 eller noe da? Det ligger vel på ca. 50.000 kr. og er altfor dyrt ja, LS28 til 15.000 kr. mindre har jo så og si samme lyden...

Lenke til kommentar

jepp er ls48 han har , han kjøpte det i usa så det var "litt" billigere ^^

en god forsterker og fronter en nokk en bra løsning og gå for , og så oppdatere med bak og center , og så en sub .

da ender du opp med et mye bedre oppsett .

men skal jo sis at bose eier på det og lage smått med bra lyd da , men har man plass til sikklige saker er det jo ikke noe vits og kjøpe miniatyrer :D

Lenke til kommentar
Hva med å kjøpe deg fronthøyttalere og surroundreciver først og deretter bygge ut etterhvert?

6103093[/snapback]

Jeg støtter den her. En "billig" surroundløsning fungerer dårlig til musikk gjengitt i stereo. Kjøp en kraftig surroundforsterker (7-8000,-) og noen gode høyttalere. (4-5000,-) Bygg heller ut med bakhøyttalere, senter og subwoofer når økonomien tillater det. Kjøper man alt på en gang nå ender du opp med dårlige kompromiss. :)

Lenke til kommentar
Hva med å kjøpe deg fronthøyttalere og surroundreciver først og deretter bygge ut etterhvert?

6103093[/snapback]

Jeg støtter den her. En "billig" surroundløsning fungerer dårlig til musikk gjengitt i stereo. Kjøp en kraftig surroundforsterker (7-8000,-) og noen gode høyttalere. (4-5000,-) Bygg heller ut med bakhøyttalere, senter og subwoofer når økonomien tillater det. Kjøper man alt på en gang nå ender du opp med dårlige kompromiss. :)

6106085[/snapback]

Helt enig!

Billige surroundrecievere er ikke mye å skryte av. Kjøp heller en god forsterker og et par gode fronter og vent litt med å bygge ut resten av anlegget.

Lenke til kommentar
Kunne noen av disse vært noe da? Eller evt. andre?

Denon AVR-2807

NAD T763v2

6107781[/snapback]

Siden du hører mest på rock og metal tror jeg Nad og Harman/Kardon vil gi deg den lyden du er ute etter.

Edit:Hvis du ikke har noe i mot å kjøpe brukt,så er denne reciveren helt rå. Det er et svært beist på 25 kilo. Den har krefter til å drive det meste av høyttalere.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Kunne noen av disse vært noe da? Eller evt. andre?

Denon AVR-2807

NAD T763v2

6107781[/snapback]

Siden du hører mest på rock og metal tror jeg Nad og Harman/Kardon vil gi deg den lyden du er ute etter.

Edit:Hvis du ikke har noe i mot å kjøpe brukt,så er denne reciveren helt rå. Det er et svært beist på 25 kilo. Den har krefter til å drive det meste av høyttalere.

6108014[/snapback]

Den så seriøst nais ut! Trekker mer strøm på tomgang enn det meste på elkjøp gjør på full guffe :p

Lenke til kommentar

denne er "billig" til salgs , hadde jeg fått godkjent kjøpet av dama hadde jeg ikke tvilt . den er fra kina og har noen "rare" funksjoner , men den er lekker og se på og har power som ut av denne verdenen

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php...at=fav&mypage=1

info :

http://www.hifi4all.dk/content/templates/a...id=755&zoneid=3

EDIT: du står da og rimelig fritt til hvilke høytalere du vil bruke på den , da den driver det meste

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...