Gå til innhold

En stillere pc, hvordan? (4200 ti)

Slacks

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc med følgende spesifikasjoner: (HP-pc)

2,53 Ghz

512mb ram

120 gb harddisk

Orginalt Nvidia 4200 Ti

Dette bråket er forferdelig!!

Er det noen som vet hvor det kommer fra? Er det skjermkortet?

Hvordan kan jeg på en enkel og ikke alfor dyr måte få en markant stillere pc?

Dette kan ikke være avanserte ting ettersom jeg aldri har vært inni kabinettet.

Pc'en skal snart byttes ut, men jeg orker ikke lenger at den bråker så mye derfor trenger jeg noen tips til en stillere pc. Er det noen andre ting jeg kan gjøre for å få den stillere? Software? Støvsuging?

På forhånd takk!

|mEg|

Endret av Torland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en HP pc du har? Moren min har en HP med eksakt samme specs.

Lyden som støyer fra den jeg har er fra harddisken.. tror det er en seagate som sitter i, og den er alt annet enn lydløst. Etter den er det Skjermkort vifta, så cpu.

Ville vel byttet ut kjøleren på kortet enn og skru ned viften ettersom dette resulterer i høyere temps og det er ikke bra i et HP kab.

Bytt også eventuelt harddisken eller bruk o ringer til og henge den opp med :) Hjelper utrolig mye.

Mvh Sweet

Lenke til kommentar
Er det en HP pc du har? Moren min har en HP med eksakt samme specs.

Lyden som støyer fra den jeg har er fra harddisken.. tror det er en seagate som sitter i, og den er alt annet enn lydløst. Etter den er det Skjermkort vifta, så cpu.

Ville vel byttet ut kjøleren på kortet enn og skru ned viften ettersom dette resulterer i høyere temps og det er ikke bra i et HP kab.

Bytt også eventuelt harddisken eller bruk o ringer til og henge den opp med :) Hjelper utrolig mye.

Mvh Sweet

6100457[/snapback]

Ja faktisk så er det en HP pc!! For et sammentreff.

Tror du du gidder å gi en liten guiden om hvordan dette gjøres?? Det hadde vært veldig greit siden jeg ikke er den mest datakyndige personen her på forumet :p.

Er skjermkortet veldig støyende eller og hvordan er det med cpu'en?

Hvor mye vil det koste å skifte ut disse to viftene og kjøpe slike o ringer? Er det en jobb som alle kan gjøre?

Hvis jeg skulle hatt en vifte til skjermkortet vil jeg gjerne ha passiv kjøling også til cpu hvis det er mulig.

Det er vel uansett lurt å støvsuge kabinettet.

Hva har du skiftet ut på din mors pc og hvordan er støyen hvis jeg henger hardisken opp med o ringer, skifter skjermkort vifte og cpu vifte?

Lenke til kommentar

skifte vifter er så og si barnemat. Men dog forsvinner garanti.

Se her: NB: Den originale viften må følge med skjermkortet tilbake ved evt. retur/reklamasjon

6102767[/snapback]

Maksinen er vel over tre år gammel så det er vel neppe så farlig. Hvilke passive kjølere kan jeg bruke til 4200?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...