McMuffin Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Vurderer å kjøpe meg en iPod video fra den offisielle nettbutikken i USA (Apple Store). Har sjekket på tollvesenets sider og der står det av innførsel av elektronisk utstyr ikke er tollbelagt. Vil det da oppstå noen ekstra kostnader enn de 300 $ jeg må betale for selve iPod'en og frakt? 'Takker for alle svar Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Det er stor forskjell på toll og merverdiavgift. Du må nok belage deg på 25% i mva. ja. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Det er ikkje tollbelagt nei, men momsbelagt. Så det kjem 25% oppå den prisen som står der, og eventuelt fortollingsgebyr til posten (dette finnes måter å få redusert/fjerna på med at ein gjer fortollinga sjølv via nettet) I tillegg kjem sprøsmålet om Apple USA er villig til å sende til Norge? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Du sparer jo så og si ingenting da, 25% opp på det, da er du oppi ca. 2.600 kr. + at posten pleier å ta et par hundre kroner hvertfall. Husk at reklamasjonsvilkårene er også mye bedre i Norge! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Med tanke på hvor mange ulike problemer som dukker opp med iPod over tid, tviler jeg på at det er verdt det når en mister reklamasjonsmulighetene. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Vurderer å kjøpe meg en iPod video fra den offisielle nettbutikken i USA (Apple Store). Har sjekket på tollvesenets sider og der står det av innførsel av elektronisk utstyr ikke er tollbelagt. Vil det da oppstå noen ekstra kostnader enn de 300 $ jeg må betale for selve iPod'en og frakt? 'Takker for alle svar 6099932[/snapback] Hvis du bruker apple.no så må du ikke betale mer enn det som det koster der. Handler du på apple.com , så beregn 25%mva Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Ok. Takker for svar. Faar vel punge ut med de pengene allikevel da ... Lenke til kommentar
Fidelio Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Du kan ikke handle på Applestore USA med med mindre du har et kredittkort med faktureringsadresse i USA. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 @Fidelio: Merket det nettopp.... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Apple vil ikke at folk handler i andre land enn sitt eget(så lenge apple er etablert der da) slik at man kan bare handle på apple.no eller i butikk. Er det noen som har steinkontroll på priser og salg er det apple, de vil absolutt ikke konkurrere mot seg selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå