Gå til innhold

Findes der et digitalt spejlrefleks-kamerahus med

Anbefalte innlegg

Findes der et digitalt spejlrefleks-kamerahus med automatisk indbygget billedstabillisator, der tager nogle super fine billeder ??!

For EOS 350D har ikke billedstabillisator indbygget...........og objektiverne med indbygget automatisk billedstabillisator koster HELT VILDT meget !

Mvh.

Michael Larsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Konica-Minolta D5/D7 har innebygd bildestabilisator.

6099893[/snapback]

Tager den gode billeder ?..........findes der nogle tests?.......og endelig...er det fornuftigt at satse på Konica - Minolta........mht. fimware updates, nu hvor de er holdt op med at producere spejlrefleks ?? (Det mener jeg, at de er - er IKKE helt sikker !)

Vh.

Michael

Lenke til kommentar

om den tar gode bilder? - ja, men det kommer mer ann på personen bak kamera i de fleste tilfeller. Vil si at de fleste digitale speilrefleks i dag tar "gode" bilder. tester finner du garantert på www.dpreview.com

Når det gjelder fremtiden nå som Sony har tatt over er jeg usikker. Sony vil jo iallefall fortsette med samme formfactor på objektiver, så det skulle ikke være ett problem. Om de fortsetter å utvikle firmware er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Om de fortsetter å utvikle firmware er jeg usikker på.

6099939[/snapback]

Nå er det vel stort sett ingen som fortsetter å produsere firmware til cameraene i år etter år uansett om produsenten fortsetter å eksistere. Vanligvis blir slike firmware gitt ut for å rette på bugs, når alle bugsene er luket vekk kommer det vanligvis ikke flere firmware oppdateringer fra produsenten.

Men til noen kameraer har det dukket opp pirat firmware som skal gi utvidet funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Nå er det jo nettopp det ang. nettopp Konica minolta FW oppdateringer at konica-minolta har solgt seg ut av DSLR markedet, og således er det frykten for at det ikke skal komme nye FW oppdateringer som fikser bugs engang som er aktuell her :) (antar jeg)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Sony har sagt at KM-eiere ikke skal lide noen last ved navneendringen. Når sony påstår de skal introdusere 20 NYE objektiver iår, så er det ganske tydelig at det er snakk om kun bytte av navn, kanskje endre litt på bildebrikken i huset.

Å kjøpe KM nå tror og mener jeg er meget lurt, da det er få igjen, og ofte er det mulig å få en god pris.

Lenke til kommentar

Både 7D og 5D er flotte kamerahus som desverre ble litt glemt av akam og dpreview, men som som vist over fikk flott mottakelse av øvrig fotopresse. 5D er sikkert mest aktuell om du er på et begrensende budsjett, og dette er et glimrende kamera for både begynnere og viderekomne. Se opp for en kloning fra Sony om tre ukers tid, om du har tid til å vente vil det sikkert ikke skade.

Om de tar bra bilder? Alle digitale speilrefleks i vanlig salg er istand til å ta aldeles utmerkede bilder, forskjellen ligger først og fremst i hvem som er bak kamera og i optikken. KMs kit-objektiv ble regnet som blant de bedre (dog ikke på høyde med Nikons 18-70 3.5-4.5), og har drar i tillegg nytte av AS. Dermed skulle en med et 5D-kit være rustet for det meste og ha et godt utstyr for å vurdere Sony/Alpha-systemet videre i fremtiden.

(jeg har billedeksempler fra begge KM-husene i signaturen, men som sagt er det desverre han bak kameraet det kommer an på :(;))

Mvh

Kjetil.

Endret av rotekaizer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...