r2d290 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Hallo. Har en Toshiba zd8369 med windows XP home. Jeg kjøpte den på computercitty. Det var bare to datamaskiner igjen; utstillingsdataen og en data som en annen hadde hatt i en uke. Computercity mente at de hadde reformatert dataen da de fikk den inn igjen, noe som ikke stemte fordi da jeg fikk det var det bare å logge på (som en Herman bocker). Jeg valgte da å reformatere for å fjerne alle spor fra denne Bocker, og fordi jeg fikk problemer med det trådløse nettverket. Da jeg reformaterte fikk jeg hjelp fra en IT-ekspert for å få hjelp til å partisjonere 3 disker (C-disk for windows, D-disk for swap drive, og E-disk for annet. Reformateringen gikk da bra, men da jeg var ferdig, funka det ikke å innstalere setup-filer (så jeg fikk ikke innstalert NIS, og jeg prøvde en rekke andre prg. også: Win-Ace, Win-Rar), USB-porten fungerte ikke, så jeg fikk ikke koblet til den externe hardisken min. Jeg fikk til synelatende mange virus etter dette fordi dataen gikk plutselig veldig tregt, og etter hvert fikk jeg blue-screen på blue-screen. Derfor valgte jeg å reformatere på nytt. Det var nå de virkelig irriterende problemene kom. Først prøvde jeg vanlig reformatering med de nå tre ferdiglagde partisjonene. Den formaterte da C-disken feilfritt. Da den skulle innstallere filene etterpå, fikk jeg feil-melding på feilmelding. "Filen esent97.dll ble ikke riktig kopiert. Filen innstalasjonsprogrammet plaserte på hardisken er ikke en gyldig systemavbilding av windows xp. hvis du innstalerer fra en cd-rom (noe jeg har gjort) kan det være ett problem med windows xp-cd-rommen. Trykk enter for å prøve igjen (funket på noen errorer, men ikke alle), trykk esc for å hoppe over filen. Klikk F3 for å avslutte." Det var veldig mange filer vi måtte trykke på esc, og når den da var ferdig, fungerte selvsagt ikke windows XP. Jeg har en Win. XP proffesional cd (fullversjon) men er ikke sikker på om garantien på dataen vil fortsette etter dette. er dette i det hele tatt et problem som går på garantien eller "idiot-forsikringen" jeg betalte 1500 kroner for? Hjelp tas imot med åpne armer... Edit: Jeg tror også jeg har en win.2000 fullstendig og bootbar cd, og en eldre versjon av win.xp home, men vil ikke bruke noen av disse uten å være sikke på om garantien da går ut. Endret 31. oktober 2006 av Dotten Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Garantien går vel på hardware så den er greit. Om du velger å installere win 95 eller WinXp PRO har ikke noe å si for det. Når det gjelder feil under installation som kan henvises til feil på CDromen så det kan ikke væra annet bedre enn å prøve med den Winxp Pro. Får du feil agså på den , så det betyr at det er feil på et annet sted, men dog ikke nødvendigvis at Cdrom er ødelagt. Men får du agså feil der , så kan du ta maskinen til leverandøren og forhandle om hva det blir. Så jeg ville prøve Selfølgelig å installere Winxp Pro. Men forandringer i Bios eller andre jumper settings må du væra forsiktig med. Men siden de har installert windows på den, så er det kanskje ikke noe feil allikevel. At det kommer feimeldinger under installasjon er ikke noe uvanlig. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Prøvde proff, og en annen Home-cd. samme resultat... så regner med at det er noe jeg får på garantien. takk for hjelpen... Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Lykke til! Det ordner seg sikkert. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Bumper denne da jeg selv har det samme problemet. Faktisk på to pc'er. Jeg vet at det ikke er harddisken som er gåen (prøvd med forskjellige), det er ikke cd'en (har tre forskjellige windows XP cd'er). Det er rett og slett merkelig og noe jeg aldri har opplevd før. Har alltid oppdatert antivirus. Er temmelig tom for ideer når det kommer til hva som har skjedd. Alt er formatert flere ganger, til og med prøvd med en flunkende ny harddisk også. På den ene pc'en kopieres over 90% av filene før feilen kommer, på den andre bare noen få prosent. Takker for hjelp om noen vet hva som skal gjøres. Vil nødig sende inn begge pc'ene, må nå være mulig å få fikset dette selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå