Gå til innhold

Nytt HK, CPU (Amd) klokkbar?

Gjest medlem-77217

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-77217

Hallo. Jeg har bestemt meg for å kjøpe nytt hk, og cpu til PC'en min. Jeg har rundt 2000 kr. Jeg ønsker at PC skal kunne bli litt klokket. Ikke noe mye, men litt. Jeg har sett litt på DETTE. oppsettet. Men alt jeg kjøper skal hovedsakelig passe med mine nårværende hardware. Som er:

512 mb PC3200 (ram)

Q-tec 6024MD (kabinett)

Q-Tec ADT 350 (strømforsyning.)

Nvida Siluro FX5200 128 mb (skjermkort)

Thats about it. Hvis det er noe som ikke passer så ber jeg om at dere kommer med råd og forslag til ting som funker.

-Takker for alle svar.

EDIT: Hva med dette?

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

ville nok ta det sistnevnete løsningen.

Det hovedkortet har både agp og pci-e, slik at du kan oppgradere til pci-e nr du føler for det, istedenfor at du må kjøpe agp skjermkort som begynner og bli vanskelig å få tak i.

Kortet er også en helt ok klokker, klokker bra til å være så billig.

Ville muligens ha sett på en bedre strømforsyning, 350w kan bli lite, spesielt nå det er snakk om Qtec, de er kjent for å være notorisk ustabile...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Hmm... Så jeg bør egenklig kjøpe en ny PSU i samme slengen?

EDIT: Hva om jeg tar med denne?

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar

Chill Innovation:

"Chill Innovation CP-400P2 har på mange måder været et overraskende produkt. Blandt andet viste det sig, at man ved at presse strømforsyningen helt til grænsen bevæger sig i et farligt område, da den tæt ved sin grænse kan lukke ned og ikke komme i live igen. Samtidig viste den sig desværre istand til at undervolte en del på en linje, hvor den skulle have holdt sig inden for grænserne helt til enden.

Alt i alt kan vi kun anbefale produktet til mindre maskiner, hvor støjniveauet er i højsædet"

http://www.computergeil.dk/?artikelid=5373

Forslag til PSU:

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=FORT400W

(hvis pris er veldig viktig)

Hadde også gått for et Nforce/Asrock basert HK og ikke VIA.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Fra MPX:

ASRock 939DUAL-SATA2 Socket 939 AMD

ALi 1695, ATX, DDR, SATA2 RAID, LYD, LAN 499,-

AOpen 350W PS2 24-pin strømforsyning

ATX 12V ver 2.0, 24-pin, PS2 344,-

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz HT Socket 939

512KB Cache, Boxed, "Venice" 1 194,-

2050 m/frakt

Bedre PSU, men ikke allverden! AOpen bruker Sparkle/FSG, som er bra... men ville lagt ut litt mer, spesielt dersom du skal klokke!

Fra Amentio:

Asrock 939DUAL-SATA2 Socket 939 AMD (939DUAL-SATA2)

THERMALTAKE 430W TR2 Black ATX PFC (W0069 W/PFC)

AMD Athlon-64 3000+ S-939 1.8GHz 512kB Boxed (ADA3000BPBOX)

Frakt (antatt): 119,-

Totalt (inkl. mva): 2 024,-

Finn ut litt om PSU'en - garantert bedre enn den (skumle) du har

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Har veldig lyst til å gå for fflex sitt forslag. Har litt lyst på 3500+ prossesoren. :p Men hva har Nforce å si på et hovedkort? Er litt n00b i hw og slikt skjønner du, så vil helst at alt skal passe ilag før jeg kjøper noe.

EDIT: skumle? Er det noe som er dårlig med amd 3500?

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar

Nforce er brikkesettet til hovedkortet. Synes det er veldig bra brikkesett med en enkelt driver som fikser det meste ;)

Går du for et HK som bare har AGP så begrenser det oppgraderingsmulighetene i fremtiden, med tanke på at AGP begynner å dø ut.... Går du for det Asrock HK så har du valg med å beholde ditt nåværende skjermkort og oppgradere til PCI-e senere.

Den PSU'en jeg linka til er et knallkjøp og yter veldig bra i forhold til pris. Lykke til ;)

EDIT: Det skjermkortet ditt (fx5200) trenger kanskje å bli lagt i skuffen snart også? :p

Endret av fflex
Lenke til kommentar

du klarer deg med den psu, kansje, den gir under specs

hovedkort agp og pci-e, du holder på å kjøpe hovedkort med agp det må du unngå

støtter 2 mer voltsteps. ellers må det volt-moddes, les guider senere på diskusjon.

relativt enkel mod.

310821 ASRock 939Dual-SATA2, ULi1695, Socket939 463,00

bra skjermkort

341137 Asus EAX1600PRO/TD/256MB, PCI-E 864,00

2ghz, evt betal mer for 2.2ghz

321092 AMD Athlon64 3200+, S939, Bulk, BW 939,00

kjøler, holder massevis. kobberbunn.

320523 TR2-M6, Athlon64/Opteron, 21 db 72,00 72,00

www.shg.no 125kr frakt 50kr oppkrav

klarer du å skrape noen kr mer så kjøp 200 eller 500 ram til.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

kjøper du hovedkort med PCI_Express x16 hastighet

istedenfor hovedkort med apg x8 hastighet

samme som dvd x4 dvd x8 dvd x16

så ingen fx kort har pci-e så det vill passe kun til agp. til pci-e må du kjøpe skjermkort

og x1600pro til 850kr er veldig bra til prisen, mest for pengene.

Lenke til kommentar

Det første hovedkortet du linket til har bare støtte for PCI-e, du har AGP skjermkort...så da må du eventuelt kjøpe nytt skjermkort i tillegg. Det virker som at et Asrock hovedkort vil være gunstig for deg hvis du vil beholde fx5200 skjermkortet. Da kan du jo oppgradere til nyere PCI-e skjermkort i fremtiden. Vil du ha et socket 939 AGP basert HK fra databutikken ville jeg valgt dette:

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=GIGK8NSC

Lenke til kommentar

Synes selv du bør gå for PCI-e. Men som sagt ønsker du å beholde det gamle skjermkortet ditt en stund så gå for Asrock hovedkortet som er blitt linket til, det har muligheter for begge.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Men er det integrert skjermkort i PCI-e hovedkortene?

EDIT: Hva er "TR2-M6, Athlon64/Opteron, 21 db"?

EDIT2: vifte :roll:

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Vent nå litt! HER står det at ASROCK har både PCI-e og AGP! Kan jeg ikke bare kjøpe det da så får jeg begge deler?

Lenke til kommentar

Nforce chipset 410/430 , også kalt nforce 6100/6150 har integrert skjermkort + PCI-E x16 støtte .

Men ville ikke valgt disse hvis overklokking er ett mål , da veldig ofte er de en "value" løsning og ment til kontor PC , HTPC o.l .

Er også stort sett i micro ATX .

Dog har EPOX sitt EP-9GF6100-MJ med "ny" bios vist seg som en skikkelig overklokker .

http://www.rhcf.com/sisubb/ultimatebb.php/...c/38/185/4.html

https://prisguiden.no/product.php?product_id=38881

Edit: Så at prisguiden kom opp med "EP-9GF6100-M" og ikke "EP-9GF6100-MJ" . Ikke samme kort .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Vent nå litt! HER står det at ASROCK har både PCI-e og AGP! Kan jeg ikke bare kjøpe det da så får jeg begge deler?

6100857[/snapback]

Det har jeg og andre prøvd å få sagt nå kanskje 1xxx00xxx ganger :p Bra du skjønte det på egenhånd sånn plutselig da hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...