Gå til innhold

Musikk: Kritikk på selvlaget album

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme jeg ble litt skeptisk når jeg hørte 'The Zi (Coax's Theme)'. Men nå er jeg kommet til sang nummer 9, og jeg må si at dette er veldig bra. :thumbup: Jeg likte spesielt 'Remnants of Arctica' og 'Aeterna Slow'. Det høres også ut som om albumet til Gabriel & Dresden har vært en liten inspirasjonskilde. Stemmer dette?

Jeg synes i alle fall at dette var lekkert (og jeg har ikke hørt hele albumet enda). :dribble:

Lenke til kommentar

Takk så mye :D

Føler i retrospekt at det var mye jeg kunne ha fixa på sangene, men jeje, har arbeida ganske lenge med de så jeg måtte bare si stopp..

Uansett, hyggelig med fine tilbakemeldinger :D

Jeg tror ikke jeg har hørt gabriel og dresden faktisk, men inspirasjons kildene mine ligger i plaid og orbital.

Noe ala 90 tallets elektronisk musikk :p

Lenke til kommentar

Du lager musikken med din egen lyd, det er bra! Hvor lenge siden var det du lagde Alpenglow? Må si at du ikke har hvilt på laubærne hvis det forrige albumet bare er noen måneder gammelt.

Låtene dine har for det meste grei lyd, litt for høyt her og der, men. Det er for det meste interessant progresjon og godt valg av "instrumenter" og effekter. Du er desidert en av de flinkeste artistene her!

Nå vil jeg ha litt juicy details om hvordan du lager denne musikken, fra idé til ferdig materiale ;)

Lenke til kommentar

Hehe takk.. Tja..

Loade flstudio, loade en vsti aka pro-53 eller reaktor, tweake litt på synthen, kanskje en preset, kanskje fra scratch, åpne piano roll, programmere en beat eller melodi eller hva det enn er jeg er interessert eller inspirert av for tiden (mange ganger vil jeg ha en spesiell type sjanger), sitte å loke med piano roll helt til jeg kommer opp med en bra melodi, så når jeg syntesa jeg har det fortsetter jeg med å legge på andre elementer etc.

Så npr alt det er ferdig så mixer jeg sangen så gpdt jeg kan, sitter å lytter til den lenge helt til jeg blir lei den :p

Mesteparten av tiden brukes i piano roll, jeg er egentlig ikke så teknisk av meg, men skal lære det og så jeg kan få en mere original lyd og mere originale sanger da..

Bare vent til neste album da skal vi se om jeg ikke får det til :D

Og btw, har sitter med dette albumet 24/7 omtrent, hver dag.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...