Gå til innhold

Hvilken konsoll(er) har du nå/ har hatt?

3000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sega (Alex the kid sega) - Var vel mer enn familiekonsoll

Sega Megadrive - Denne sparte jeg til selv, og var _min_ første konsoll

Playstation - Samlet sammen mange gavekort fra julaften, og klarte å få råd til en.

PS2 - Var obligatorisk etter jeg hadde hatt Playstation.

Kjøpte også PSP her for litt siden, dummeste impulskjøpet jeg har gjort.

Neste konsoll jeg kjøper blir nok Xbox 360, men jeg tør ikke kjøpe den før jeg er ferdig med eksamen... :yes:

Favoritten min har nok vært PS2, selv om det var noe spesielt med Alex the kid også. Men spill som GTA, GT, Buzz, God of War, osv gjør at PS2 er mitt 1. valg.

Endret av cizz
Lenke til kommentar

nes

snes (i hus)

nintendo 64

ps1 (i hus)

ps2 (i hus) (bare til singstar)

xbox (i hus) (i bruk)

xbox 360 (i hus) (i bruk)

Den med mest betydnig for meg er snes :love: så nintendo 64 der var

mine første skikkelige multiplayer opplevelser med marioparti, mariokart osv osv...

(i hus betyr at jeg har den)

EDIT: Av håndholt har jeg hatt en gameboy pocket og et par sånne nintendo game and watch, om det er det de heter...

Endret av stekri88
Lenke til kommentar

Min første konsoll var NES, denne ga faktisk foreldrene mine vekk fordi jeg bannet så mye når jeg spillte, var vel 8-9 år gammel tror jeg :!:

Etter det var det vel gameboy og Playstation, så en Playstation 2 og N64. Har også ett dårlig 8bit gaming system jeg vant på tivoli en gang, fulgte med 2 kontrollere og en pistol men ingen spill!, så den ligger i skapet og støver ned.

Fikk for bare noen uker siden endelig tak i en NES igjen, med 2 kontrollere og 7 spill for ingen penger så jeg er fornøyd igjen i allefall.

Lenke til kommentar

Nes

Snes

Nintendo 64

Playstation 1

Dreamcast

Playstation 2

Gamecube

Xbox

Og dernest de håndholdte:

Gameboy

Gameboy (var det mini den het?)

Gameboy Advance SP

PSP

Gameboy Micro

Nintendo DS

Alt er i kronologisk rekkefølge. Skal jeg trekke fram noen av dem jeg har har hatt det spesielt morro med, må det bli Snes og Playstation 1. Den jeg bruker mest nå om dagen er definitivt Nintendo DS.

Lenke til kommentar

Tja... det startet med en gammel greisboms fatter'n kjøpte for en billig penge da jeg var liten. Det kan ikke kalles for en konsoll, men den kunne så og si kun brukes til spill. Maskina var en Sharp MZ721, en datamaskin av typen som ble koblet til TV'en, og som brukte kassetter. Utrolig mange timer foran den...

Den første ordentlige konsollen var en Atari 7800, med det ufattelig morsomme Asteroids-spillet innstallert på maskina. Husker jeg måtte slå den helseløs for at den skulle fungere... var alltid noe galt med den, men du verden hvor morsomt det var da den fungerte. Ligger på loftet enda, sammen med Sharp'en.

Min andre konsoll var en Nintendo 64, som jeg brukte lite. Aldri vært spesielt glad i Nintendo sine titler (jaja... noen lurer sikkert på om det er noe galt med meg, men det har bare vært sånn... dessuten var det ikke så morsomt å spille Super Mario når mutter'n begynte å bli flinkere enn meg :blush: ). Den ble solgt ganske fort til fordel for stereoanlegg.

Tredje konsollen var en Xbox 1, som jeg har hatt utrolig mye moro med. Spilte DOA3 hos en kompis, og da var det ingen tvil, jeg skulle ha den konsollen. Den står nå hjemme, for på hybelen er det en ny konge. Nemlig en Xbox360 :dribble: Beste opplevelsen foreløpig, så jeg gleder meg stort til fortsettelsen.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt..

Commadore64 (teller den som konsoll...?)

NES

Sega

N64

2 stk PS2 :blush:

Alle utenom ps2'ene ligger hjemme på loftet i barndomshjemmet. I tillegg har vi i leiligheten

Dreamcast

2 stk xbox 360 (en til meg og en til typen)

EDIT: Vi hadde PSP også, men den ble solgt rimelig kjappt.

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar

Atari 2600

Nintendo

Gameboy

Sega Mega Drive

Super Nintendo

Nintendo 64

PlayStation 1

Dreamcast

PlayStation 2

Gamecube

Xbox

Xbox 360

Amiga 500 og C64 teller vel ikke som konsoll.

Den jeg har hatt mest glede av er vel Dreamcasten.

Den dyreste er xboxen. Jeg tørr banne på at jeg er den første her på forumet som fikk xboxen. Fikk min to dager etter USA lansering. Med 3 spill, ekstra håndkontroll, steppdown adapter til strømmen og tur til Bergen, kom dette på godt over 9000,-

Fulstendig verd det da. Fikk kose meg med Halo, Ampd og DOA3 i et halvt år før alle andre.

Lenke til kommentar

Commodore 64 (egentlig en PC, men lister den likevel)

Master System

Gameboy Color

Dreamcast

Xbox

Xbox360

Favoritten er C64'en, men hvis vi ikke regner det som en konsoll så er det nok X360 som har gitt meg størst glede. Dreamcast'en ble kjøpt sent i dets levetid, men ga mye morro med Shenmue, Soul Calibur og Sonic blant mye annet.

Har alltid vært PC-spiller og kanskje sett litt ned på konsoller, men etter Dreamcast og Xbox har jeg skiftet mening totalt. Det er noe med det å bare sette inn dvd/cd'en, slå på tv'en og sette seg ned i sofaen med kontrolleren som føles så bra :yes:

Håper snart å legge til en Wii og, hvis prisen faller noen hakk, en PS3 til denne lista. Frykter at det blir mangel på videoinnganger på tv'en i vinter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...