Gå til innhold

Beste kamera til 3000,-?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du først bruke rundt 3000, ville jeg nok gått for noe annet enn HP. De har ikke like god erfaring med verken optikk eller foto fra før, slik som f.eks Canon, Nikon, Olympus og Pentax, og det vil begrense bildekvaliteten. At det har 8 megapixler er heller ingen fordel, om det er det du tror. Velg heller et kamera fra en kjent produsent med 5-6 megapixler, så kan jeg garantere deg bedre bildekvalitet enn dette HP kameraet :) (anbefaler Nikon, Canon, Pentax, Panasonic (Leica optikk), Sony (Carl Zeiss optikk) og Olympus).

I motsetning til Oceanborn vil jeg ikke anbefale brukt. I kompaktverdenen går ting så fort, at et ett år gammelt kamera vil være betydelig tregere, ha mindre skjerm med dårligere oppløsning og dårlligere egenskaper i sterkt lys... blant annet. I tillegg kan digitale kamera ha mange skjulte feil og mangler som du ikke merker før om en stund (fuktskader som fører til rustdannelser, støtskader og lignende som forrige bruker har påført kamera). De fleste som selger brukte digitalkamera, tar blodpris for de, så du kunne kjøpt et bedre kamera til samme pris.

Lenke til kommentar
Kjøp deg Canon S2 IS. Best i test i sin tid. :)

6100275[/snapback]

Dårlig forslag, med tanke på det kamera han allerede har pekt seg ut. Han er tydeligvis på jakt etter et lommekamera, og S2 IS er langt fra det. Men men... kan kanskje være greit å vurdere. Best i test er forøvrig et veldig løst begrep. Ser man det slik, har 80-90% av alle kamera på markedet i dag vært best i test et eller flere steder.

Skal du ha lommekamera, vil jeg anbefale enten Canon Ixus 750 eller Nikon Coolpix P2 (sistnevnte er snart nede i 2000 kroner, og gir langt bedre bildekvalitet enn HP kameraet du har sett deg ut). Begge disse har også vært best i test flere steder, omtrent samtidig som S2 IS.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...