Gå til innhold

Lantern of Light [Discuss thread]

Anbefalte innlegg

Ja, det er igrunn det! Det dumme er at jeg bare har tre av biltemaledsa igjen, så da må jeg nok en tur til biltema for å få fatt på nye :p Lurer på hvor mange ganger jeg har vært der det siste året :p Får du den fade-effekten jeg husker disse lysa hadde med de nye ledsa?

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp! Det gjør jeg.. :) Alle effektene er helt like på de nye ledsa.. :) Funker ikke fade effekten på dine?

Isåfall, så er det helt sikkert på grunn av at det er 12v leds. Jeg kjøpte noen på Claser'n til 15kr posen. (6-7 leds)

Disse fungerer utmerket! :)

Lenke til kommentar

Sier du det? Jeg var nemlig inne på Clasern sine nettsider i går kveld (fortsatt egentlig i dag) og søkte etter leds med fem volt (målte med voltmeter, men det var ikke så lett på grunn av fade-effekten). Jeg fant ingenting på sidene dems. Har du en link til dem, eller et artikkelnummer? :)

Er ikke helt sikker på om fade-effekten virket eller ikke. Men jeg føler meg ganske sikker på at det er tolv volt spenning der. Dersom det hadde vært noe annet, ville jo ikke ledsa på tolv volt ha lyst etter mine beregninger (mulig jeg tar feil her, da).

Får teste ut effekten med biltemaledsa først i alle fall :) Takk for ideen, forresten!

GOsicnny ;)

Lenke til kommentar

Hmm... Nei for det er noe med leds som gjør at de kun lyser når de har tilstrekkelig med strøm? Mener det er noe sånt... Kanskje kontrolleren din gir ut mer strøm? Jeg er ihvertfall ganske sikker på at jeg enten har 3,3v eller 2,5~ på mine leds. Så det er litt rart...

Eller.. Hvor målte du strømmen egentlig? Det kommer nok 12v inn til enheten, men muligens begrenset til rundt 2-3v~ ut til ledsene? Jeg har egentlig ikke noen anelse..

Det med leds på Clas Ohlson: http://www.clasohlson.no/Product/Category....=251031#36-1214

Der finner du de fleste tror jeg! :)

Lenke til kommentar

Ja, den tar jo 12 volt. LED-ene er enten parallellkoblet eller seriekoblet på en eller annen måte.Dersom det ikke er noen motstander inni bildet, blir da spenningen på hver enkelt LED 12v/4=3V dersom de er seriekoblet. Dersom de er parallellkoblet, blir det 12 volt på hver av dem.

De kan jo også være koblet to og to i serie, og så igjen parallellkoblet slik at de går på seks volt. Det er mange muligheter :p

Det jeg målte med voltmeteret blir feil, så det kan du igrunn se bort ifra.

Men dersom du er sikker på at det du kjøpte var 3,3 volt, så kjøper jeg det! Kan uansett få bruk for det til andre ting (HDD-led og power led går vel også på 3,3 volt?). Lyste de forresten bra?

Takk for hjelpen, forresten :)

Gosinny ;)

Lenke til kommentar

Kjøp de på Claser'n du! :) Har testet den blå og den hvite, og de lyser meget bra! Tror HDD led og power går på 3,3v ja.. :)

Men mener at de utgangene til power og hdd led er litt spesielle, da de gir ut så mye strøm som trengs. Er det en led som trenger 3,3v, gir det ut det. Er det en som trenger 12v, gir den det.

Dette er jeg ikke sikker på, da jeg kun leste det ett sted.. :) Du kan jo prøve med 12v leds?

Bare hyggelig å hjelpe vet du! :)

Lenke til kommentar

Okai :)

Beklager for at jeg delvis ødelegger kommentartråden din, jeg kunne kanskje tatt dette på PM. Her kommer iallfall det jeg tror er min siste post om dette temaet:

Fade-funksjonen funket på Biltema-led-en også, måtte bare bla gjennom de ulike alternativene. Det jeg da lurer på: Den bryteren - er det en vanlig impulsbryter? Virker den slik at den kortslutter kretsen og på den måten sender beskjed til kortet om at den skal bytte blinkeoppsett? Antar det er en slik bryter. Jeg kan jo finne det ut ved å demontere bryteren, men jeg vil helst slippe det. Har du erfaringer omkring dette?

ENDRET: Selv om det er et Q-tec-kabinett har det faktisk veldig gode muligheter for modding! Masse stilig en kan gjøre med det, flere ideer kommer frem i hodet mitt nå til hva jeg kan gjøre med dette kabinettet, men det får komme en annen gang. Får først bli ferdig med The Chipboard Dream og et annet kabinett jeg har i tankene nå :p Kjempegøy å holde på med kabinetter, det er bare så dumt jeg ikke har eget verktøy og må låne hele tiden :/

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Er null problem å bruke kommentar tråden til dette... Den er jo ikke i bruk til så mye annet fra før av heller så.. :p

Jeg har ikke noe erfaring med denne bryteren, men vil tro det er en helt vanlig impulsbryter?

Jeg er sannelig ikke sikker...

EDIT: Kabinettet er veldig bra ja! Veldig godt utgangspunkt til modding... :) Spesielt med denne eye-candy greia i fronten som kan bli veldig snasen etter litt mekking..!

Jeg har planer om å lakkere det hele i en spesiel lakk som kjennes litt ut som sand når du tar på den. Jeg har det på mitt Thermaltake Shark kabinett nå.. Veit du kanskje hva denne type lakk heter?

Er dumt å ikke ha eget verktøy selv ja... Selv er jeg heldig da vi er sånne som har nesten alt.. :p Er det noe jeg trenger, finner jeg det i alt rotet vi har... :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

I dag har jeg vært på Clas Ohlsson og fått tak i disse LED-ene. Det jeg la merke til, er at de lyser litt forskjellig fra Biltema-led-en. Den fra Biltema lyser mer i en retning, fordi det er en hette rundt mesteparten av pæra, mens den fra Clas Ohlsson er, som du vet, blank og gjennomsiktig over det hele. Jeg tror kanskje Clasern sine er best til å montere inn i plexi da de sprer seg litt mer :)

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 år senere...
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...