jensens Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Heisann. Jeg synes min intel pentim 4 2.80GHz begynner å bli litt treig nå. Å vil da prøve og overklokke den ( uten og ødelegge den ). Men det jeg lurer på da, hvor mye kan jeg klokke den med BOXET vifta jeg fikk med den? Jeg har brukt en vifte som er til 2.60GHz, å den funka fint. Så da lurer jeg på. Kan jeg klokke den 200MHz uten dritten går til helvete? Eller bør jeg klokke den noe særlig mindre? Takker for svar. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Stikkordet her er temeraturovervåkning. Så lenge du ikke får en cpu som blir kritisk varm bør dette går fint. Du kan sikkert overklokke både 3-400 på luft, kanskje enda mer. Bare pass på temperaturene, så ordner det seg. Lenke til kommentar
jensens Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Skal jeg skjekke tempraturene i BIOS ? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Der, eller så finnes det programmer som viser disse, slik som Speedfan. Avhengig av hva slags HK du har så finnes det ofte programmer som viser cpu temp og andre temperaturer. Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Det blir feil å sjekke temperaturene i BIOS, i og med at du ikke belaster CPU mens du er i BIOS. Kjør noe sånt som speedfan eller MBM5 mens du kjører prime95 stress test. Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Jeg klokket min Intel Pentium 2.4 Ghz til 2.8 uten problemer. Det eneste som skjer hvis du klokker den for mye, så starter den ikke eller så slår den seg bare av hvis den blir for varm. Så du trenger ikke bekymre deg for at den blir ødelagt. Men dersom du ikke skulle få startet den etter du har klokket den opp, så må du resete CMOS på HK. Så er alt tilbake til vanlige innstillinger. (Det kan du se i manual til HK) Endret 14. mai 2006 av kennense Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Det blir feil å sjekke temperaturene i BIOS, i og med at du ikke belaster CPU mens du er i BIOS. Kjør noe sånt som speedfan eller MBM5 mens du kjører prime95 stress test. 6101518[/snapback] I BIOS belastes faktisk prosessoren mer enn når den er idle i Windows. BIOS støtter nemlig ikke visse funksjoner som avlaster prosessoren. Så temperaturen er vanligvis noen grader høyere i BIOS. Uansett burde en ha et program slik at en kan fmåle load temperatur i Windows, slik du sa. Endret 14. mai 2006 av kjaks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå