Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Komplett annlegg med mye trøkk, til 10 000.

Anbefalte innlegg

Folka jeg skal være med på russebil med til neste år har startet planlegging.. og det kan gå litt fort frem.. (skal kjøpe bil i sommerferien osv. men tar ikke dette her)

For ikke å trekke for raske beslutninger så tar jeg meg litt tid til å kikke litt grundigere på blandt annet annlegg..

Stikkord:

- 10 000 er grensen sånn ca.

- MYE trøkk! (viktig)

- Lydkvalitet er ikke så altfor viktig. (skal seff jordes godt osv. bruke kabler som er skjermet godt nok osv. på den måten..)

Men, over til litt mer spesifikt.. Hva burde jeg ha?!

NB! Bare så dette er sagt, det neste jeg skriver under her er bare et forslag eller tanke.. som jeg trenger tilbakemelding på :p

Tanken slo meg, vil det bli noe trøkk om man kjøper 2-4 stk 15" billigelementer ?

evt. 2 stk 18" billiggreier fra ljudia ? eller lønner det å kjøpe 2 greie 12" ?

Søskenbarnet til en kompis har 2 x MGR F-1815W bak i en saab 90, og det er egentlig trøkk i de, til at de bare koster 500 ,- stk.

Hvordan hadde 2-4 gjort seg bak i en russebil ? (som sagt, det er bare en tanke.. ikkenoe annet..)

Så, kan noen hjelpe meg med et forslag til et KOMPETT annlegg til 10 000 ?

Trenger så å si "alt"

*Spiller

*Forsterker(e)

*Sub

*6x9

*noe småtteri til å ha foran

*kabler

*evt. det som trengs

Pappa er snekker, så snekrer kasser perfekt etter mål osv. Så det trenger vi ikke bekymre oss for enda!

Burde også nevne at vi har tenkt til å ha pc i bilen, hvordan skal denne kobles til annlegget ? :hmm:

(veit det er 1 år til neste års russetid.. men vi skal begynne til sommerferien, bedre å være tilig ute enn seint :> )

På forhånd takk!

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, nå er ikke jeg den som har mest peiling på stereo på dette forumet - men jeg tar meg frihet til å anbefale litt :D

jeg ville heller gått for 2 "kvalitets-basser" fremfor 4 "billigelementer". dessuten tar 2 basser mindre plass.

Kanskje 2x 12"?

forslag: Dynabel dy9412

Riktig forsterker på disse slår "alle de andre" russebilene ned i støvlene når det gjelder bass i alle fall :thumbup:

Når det gjelder forsterker kan kanskje Helix Dark Blue 5 være et godt valg? Da har dere forsterker både til subbene og 6x9'ene. Burde vel kanskje hatt en kraftigere forsterker på subbene - men jeg tenker på busjettet deres :)

Når det gjelder cdspiller, ville jeg kanskje kjøpt pioneer sin deh-30mp. Billig og god spiller. Eller kanskje sett på bruktmarkedet?

Men jeg ser at dette blir godt over 10 000 dersom dere skal ha 6x9 og kabler også...

Lenke til kommentar
Men jeg ser at dette blir godt over 10 000 dersom dere skal ha 6x9 og kabler også...

Stemmer :p det var det første jeg tenkte da jeg så prisen på forsterkeren :p

jeg ville heller gått for 2 "kvalitets-basser" fremfor 4 "billigelementer". dessuten tar 2 basser mindre plass.

hm, det er trøkket vi er ute etter.. driter i lyden og plass x] plass er det nok av..

Men det kan hende 2 greier 12" er det beste..

Fortsett å komme med foslag osv! Det gjeller alle!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...