Earendil Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Sitter og ser på ThinkGeek no, og lurer på å kjøpe meg desse koffeintablettane. Ser at kvar tablett inneheld 99 mg med koffein og 30 mg med ginseng. Nokon som har erfaringar med dette, og kan sikkert sei at 99 mg med koffein vil gjere meg våken? Og i så fall, for kor lenge? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 tja. uvisst. En kaffedrikker får i seg 3-400mg koffein i løpet av en dag sånn ca, ifølge en dansk "nettlege". http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200176.htm De er tydeligvis ulovlige i danmark. Mulig det er ulovlig i norge også. Mener å huske at de va det tidligere (usikker på om det ble opphevet ) Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Las at ein kaffekopp inneheld ca 100 mg koffein. Nokon som kan sei kor stor virkning dette har visst ein drikk f.eks. to koppar på natta? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Problemet er berre det å ha tid til det. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Blir ikke bedre tid av å sove mindre, og du blir i alle fall ikke mer effektiv 1) Sov mer 2) Vær mer effektiv når du jobber/studerer. Ofc, problemet her er at verden går i 110% og ikke tillater slik for det meste ^^; Men dette: http://alistapart.com/articles/fourdayweek kan jo kanskje fungere (er også et par linker etter artikkelen som sikkert er fine å lese på) Anyhow, on topic: koffein hjelper ikke meg, jeg får riktignok ikke sove av det, men hjernen våkner ikke magisk til live igjen. Ikke noe moro. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg har brukt koffeintabletter for å holde meg våken. Det er ikke å anbefale. Du er våken, men hjernen fungerer ikke som den skal uansett, så alt du leser glemmer du bort med en gang og må lese samme paragrafen om og om igjen. Plutselig har du bladd gjennom halve boka uten å huske hva du leser engang. Glem det der. Blir vanvittig grinete og sur etter 1,5-2 døgn uten søvn også, uansett hvor mye koffein du har i deg. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Til studering er det rimelig dumt, ja. Hjernen trenger tid til å lage koblinger i hjernen for å huske det man har lest. Altså, å sove er det beste en student kan gjøre, etter å ha lest selvfølgelig. Blir noe av det samme som å si at søvn og hvile er viktig for en kroppsbygger. Trådstarter nevnte ikke hva han skule være så mye våken for. Hvis det er jobb, så hjelper det jo sikkert. Er det PC-spilling, så hjelper det sikkert også. Men i alle tilfeller, vil man ikke kunne være så skarp/klarttenkende som man kunne ønske hvis man har vært oppe i mange timer. Jeg tar ginseng på hverdagene, og føler at jeg er mer effektiv når jeg er på jobben. Litt mer pågangsmot. Men så er jeg desto mer sliten når jeg kommer hjem... I helgene sover jeg mer enn vanlig og prøver å ta igjen. Hvis ikke jeg må være sosial og drikke meg halvfull, da... "Og sånn går no dagan..." Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Eg tenkte å bruke koffeintablettane primært for jobbing til skulerelaterte ting. Dette vil ikkje sei studering, men utforming av diverse medieprodukt. Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 folk reagerer forskjellig på koffein, og jeg vet av erfaring at du kan like godt ta deg en kopp god varm kaffe enn å poppe koffeinpiller som man får kjøpt i sverige osv. det beste er faktisk å ta en pause med frisk luft, få opp pulsen litt, gjerne sprinte ned gata og opp igjen og drikke masse vann når du kommer inn igjen. pass på at rommet du arbeider i ikke er for varmt og at det er god luft. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Ved å drikke Battery, får du i deg 150 mg/l koffein. (Svensk-kjøpt: 320 mg/l) Endret 21. mai 2006 av Autofil Lenke til kommentar
riktig Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Noe som kan fungere er å "reboote hjernen", altså sove nok til at hjernen får koblet litt av. Sover man korte perioder med jevne mellomrom kan man holde det gående temmelig lenge, selv om det selvfølgelig ikke slår en god natts søvn. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 altså vansklig å si hvor mye som er nok. husker en fortalte meg at moren hennes måtte ha kaffe for å sove. altså alt varierer fra person til person. vil tippe det holder. eller er usikker kan ikke si noe her egnetlig. Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 En kopp kaffe gjør samme effekten som en koffeintablett så og kjøpe koffeintabletter er vel egentlig ikke noe vits, selges ikke i Norge heller så. Kaffe inneholder også mere koffein enn red bull og battery. Bare pass på å ikke drikk mer enn 100 kopper kaffe på en dag da kan du nemlig få i deg en dødelig dose med koffein hehe Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Noe som kan fungere er å "reboote hjernen", altså sove nok til at hjernen får koblet litt av. Sover man korte perioder med jevne mellomrom kan man holde det gående temmelig lenge, selv om det selvfølgelig ikke slår en god natts søvn. 6145186[/snapback] Populært kalt "powernap". Jeg pleier å gjøre dette sammen med koffeintiltak. Jeg styrter ned en kopp kaffe, for så å ta en liten høneblund på 20 minutter. Dette fungerer fordi det tar kroppen ca. 20 min å fordøye koffeinen, så den slår inn når du våkner. På denne måten får man veldig mye ut av 20 minutters søvn. Det er dog ikke noe jeg noengang gjør mer enn en gang om dagen, hvis jeg blir veldig trøtt. I lengden trenger man selvsagt skikkelig søvn. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Koffein er etter min mening oppskrytt. Når jeg er passe trøtt kan jeg gjerne hive i meg 3-4 Red Bull før jeg hopper til sengs en time senere. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Du får koffein-tabletter på apotek i sverige reseptfritt, og 3-4 av disse gjør i alle fall meg gira en god stund om det trengs. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Bare husk på at om man bestiler fra USA eller et hvilket som helst annet land, må du ut med gode 80 $ for å få det sendt hit.. Er noen regler på det der.. Leste det på thinkgeek.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Lammet av koffein-piller Han tok 4 piller. Tar du for mye stopper hjertet ditt, men det skal noen gram til da. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Populært kalt "powernap". Jeg pleier å gjøre dette sammen med koffeintiltak. Jeg styrter ned en kopp kaffe, for så å ta en liten høneblund på 20 minutter. Dette fungerer fordi det tar kroppen ca. 20 min å fordøye koffeinen, så den slår inn når du våkner. På denne måten får man veldig mye ut av 20 minutters søvn. Det er dog ikke noe jeg noengang gjør mer enn en gang om dagen, hvis jeg blir veldig trøtt. I lengden trenger man selvsagt skikkelig søvn. 7678445[/snapback] Jeg pleier å gjøre noe avdet samme. Er stor fans av Seinfeld så jeg bestemte meg for noen år siden å gjøre som kramer. Sove 20min hver 3. time. Funker ganske bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå