Gå til innhold

raptor 74gig + 200gig lagring


Anbefalte innlegg

Hei jeg skal oppgradere systemet og har da tenkt å inkludere en raptordisk(sata) til å kjøre os,prog og spill. Den hardisken jeg har er en pata 200gig (husker ikke merket), den tenkte jeg å bruke som lagrings/backupdisk.

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal partisjonere raptordisken slik at programmer å spill går raskest. (loadingtid på spill er en viktig faktor).

Slik jeg har tenkt er å ha c:partisjonen på 15-20gig for kun Os der en fiksert swapfil ligger, og resten på en d:partisjon hvor spill og programmer bli instalert.

 

Høres det fornuftig ut? Kommentarer mottaes med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke tatt swap-filen sammen med OS. Dette er et lite fy-fy. Ta rundt 15-20gb til os, som du sier selv, og omtrent 30-40 til spill og progs, eller mer. Swapfilen ville jeg lagt på den første partisjonen på lagringsdisken. Lag gjerne en liten partisjon på 3gb til denne, slik at det er litt ledig plass der.

Lenke til kommentar
Kan noen bekrefte/avkrefte at swap-fila skal ligge på harddisk 2 selv om den er en tregere disk? :hmm:

6105129[/snapback]

Har du swap fil begge steder vill Windows automatisk bruke den besste disken, men selv har jeg lagt en på _en fysisk annen disk_ enn OS disken for å unngå unødig skriving og bruk av OS disken.

 

Jeg har forøvrig alt av spill etc på OS disken som er 10k RPM, for så å ha alt av filer, rot, swapfil og liknende på disk 2. Går absolutt mye raskere enn når jeg hadde alt på en 7200RPM disk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...