Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC bygget starter ikke.

Anbefalte innlegg

satte den sammen slo på Strøm vifter snurrer så vidt og lys blinker en gang

og så skjer det ikke mer jeg aner ikke hva det kan vere , er det noen som har en anelse ?

P4 2.8

ABIT NI8-SLI, nForce4 SLI Intel Edition,

Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB

XFX GeForce 7600GT 256MB GDDR3 XXX,

og en splitter ny PSU 480W

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
satte den sammen slo på Strøm  vifter  snurrer så vidt  og lys blinker en gang

og så skjer det ikke mer  jeg aner ikke hva det kan vere , er det noen som har en anelse ?

P4 2.8

ABIT NI8-SLI, nForce4 SLI Intel Edition,

Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB

XFX GeForce 7600GT 256MB GDDR3 XXX,

og en splitter ny PSU 480W

6098578[/snapback]

Koblet alt riktig? Skjekk at rammen sitter skikkelig i.. Satt i stikkontakta? :tease:

Kobla power sv feil? Se over alle ledninger.

Lenke til kommentar

Koblet alt riktig? Skjekk at rammen sitter skikkelig i.. Satt i stikkontakta? :tease:

Kobla power sv feil? Se over alle ledninger.

6098628[/snapback]

heh joa trippel sjekka at ting var koblet riktig men om noe skjer nei, irritert er jeg ihverfall :p

Lenke til kommentar

kobl fra alt som du ikke ''trenger'' og begynn og feilsøk. Kansje HK er dødt. Sikker på at du ikke har tatt reset på power? det klarte jeg en gang- :blush: - ikke le :innocent:

Prøv med en annen psu? Muligheten til å prøve annen ram og hk?

Hvis ikke dette fungerer er jeg redd for at du må sende tilbake en del av varene

:ohmy:

Lenke til kommentar
Hei!

Sjekk at hovedkortet har nok strømledninger. Dette kan være opp til tre stykk.

Hilsen,

efikkan.

6098955[/snapback]

HK har 3 stykker og alle er koblet til . men jeg skall ta ut alt og sette det in på nytt , ikke no annet å gjøre før mandag heh

og nei reset og pwr er på riktig sted ;)

Lenke til kommentar
Sjekk at RAMen står der det står den skal stå i manualen. Det var problem hjå meg frå litt sidan.

6098998[/snapback]

Jepp enig der. Høres akkurat ut som om et slikt tilfelle. De skal på mange nyere hk ikke settes ved siden av hverandre.

Det kan jo også være defekt ram, så prøv med bare en ram. (og prøv ut alle slottene)

Husk å prøve begge rammene enkeltvis, slik at du er sikekr på at ingen av de to er defekte.

Lenke til kommentar
Sjekk at RAMen står der det står den skal stå i manualen. Det var problem hjå meg frå litt sidan.

6098998[/snapback]

Jepp enig der. Høres akkurat ut som om et slikt tilfelle. De skal på mange nyere hk ikke settes ved siden av hverandre.

Det kan jo også være defekt ram, så prøv med bare en ram. (og prøv ut alle slottene)

Husk å prøve begge rammene enkeltvis, slik at du er sikekr på at ingen av de to er defekte.

6099018[/snapback]

Andrull ja :love::no:

hehe. Stemmer stemmer :yes:

Lenke til kommentar

Fant til slutt ut hva som var galt , jeg måtte sette på noen slags skruer som læftet HK opp fra cabinettet forde det ble en kortslutning eller no.

fikk ikke bilde etter det heller men etter å ha igjenom gått eskene så fant jeg en liten brikke med sli mode og normall mode som jeg hadde "glømt" :p

men alt funker fint nå så nå er jeg en glad mann hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...