Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Azurues etter kjøp av ny router

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en ny router i dag, en trådløs og fire porters router. Den stasjonere bruker fortsatt kabelen, tenkte å bruke den bærbare til trådløs oppkobling. Problemet er at der er ikke optimalt konfiguert for bruk av Azurues (får de gule ansiktene, og der er problemer med rødt ansikt for firewalled).

Routeren er en Topcom Skyracer WBR 354G

Har stresst ein stund nå, og får det bare ikke til. Komme på nett med den bærbare, og stasjonere, men ville gjerne fått til optimal nedlasting.

Noen hint, tips eller lignende :)

Håper på noen tilbake meldinger i morgen tidlig, er sliten og går i senga nå :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å si at jeg har en router fra nextgentel jeg bruker, også kommer den nye routeren for å dele ut linja.

Har satt både routeren og firerwallen til å motta udp og tcp på de gitte portene jeg bruker i azureus.

skal bare våkne først, så starter jeg med nye forsøk.

Lenke til kommentar

Har en følelse av at det er ruteren fra nextgentel så er problemet. Har gjort alt i guiden på http://www.portforward.com så den nye burde funke nå, men hvordan i all hverdan får jeg skrudd av ruter funksjonen på ruteren te nextgentel, sko nå trodd at hvis jeg gjorde det så ville jeg ikke kommet på nett.

sende portene fra den gamle te den nye ville vel kanksje vært lettest, men det går vel ikke?

Dette va stress

Er inne her http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/NAT_problem

har fått statisk ip og holder på med Port Forwarding Through The Router.

Endret av abze
Lenke til kommentar

Min mor har også denne Routeren (og jeg har akkurat samme problemet, bare at jeg har kun 1 router).. men, i HVILKEN av disse SUB-menyene skal jeg åpne porter!?

I min router hjemme så står det så fint; Port forwarding.. hmm..

Takker! :)

Lenke til kommentar

Ingen som vet hvor jeg kan og skal forware porter med Tomcom Skyr@acer WBR 354G?

Access -> MacFilter / Protocol Filter / Virtual Server / Special AP / DMZ / Firewall Rule .. ?

Skal DMZ være på, eller av?

Hvilken port lønner seg? 49616? .. IKKE default? Både TPC OG(?!?) UDP ? Enable / disable? hmm..

Lenke til kommentar

1: Åpne programmet i WIndows sin innebygde firewall i Service Pack 2. Bruker du annen software-firewall, sørg for at Azureus.exe er godkjent der.

2: www.portforward.com. Trykk på forwarding øverste på siden, finn din ruter, finn det gjeldende program --> komplett guide på hvordan du åpner porter i akkurat ditt tilfelle. Genial side.

Lenke til kommentar

Min router er ikke der, desverre.. Har sett etter..

EDIT: Det finnes lignende, faktisk.. og jeg har gjort som det står der.. Men, ennå får jeg det ikke til.. SP2-brannmuren er Azureus godkjent allerede, og den andre brannmuren som jeg har brukt den har jeg disabla for øyeblikket..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Funker ingenting i Azureus i det hele tatt? Merk at det ikke er full pupp med en gang. Jeg har åpnet alt, men det kan ofte ta 1-2-3 timer for en torrent å sette seg i gang. I starten har jeg ofte rødt ikon ved siden av den aktuelle torrenten, og feilmelding nederst i programvinduet om "torrent blocked by firewall" eller noe sånt. Men etterhvert fungerer det, og jeg får hastigheter som man normalt skulle forvente.

Lenke til kommentar

Vel.. det fungerer så vidt.. Det lastes LITT ned.. men, den "NAT / Firewall" -testen får NAT-error hele tiden.. Har ikke normal hastighet.. meget lav..

Nå har jeg brukt en god dag på å laste ned noen serier (4 til sammen).. Nå står 3 serier på 99.9 %, med en hastighet på ca 0bps til 1.0kbps til av og til 1.ettellerannet ..slik har de stått i en 10 timer, eller noe.. på 99%

Har gule og én blå smiley.. Alt har vel stått på en 24 timer tilsammen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...