Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Peer to peer nettverk - får ikke til :-/

Anbefalte innlegg

Hey! Sitter og skal sette opp nettverk hjemme mellom to maskiner. Har kjøpt 2x10m kryssakabel, skøytestykke og nettverkskort til begge maskinene. Men sa var det innstillingene da. Jeg har prøvd å følge nettverksguiden som jeg fant her på siden, men den hjalp meg meg ikke så mye. Jeg har win98 på den ene makinen, og XP pro norsk på den andre. Jeg ønsker også å dele ISDN-tilkoblingen fra '98-maskinen til den andre. Noen som kan hjelpe meg med innstillingene? Jeg er helt n00b innen nettverk og slikt, så jeg håper på at det er noen som kan hjelpe meg. :-Þ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skjøter to kryssede kabler får du en vanlig kabel..prøv å følg en leder hele veien så ser du at den ender opp på samme plass. Minus og minus gir pluss ikke sant?

Du må bruke en krysset kabel og en vanlig kabel. Du kan ikke krysse to ganger, det blir dobbelt opp.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-05 17:42, skrev president:

Hvis du skjøter to kryssede kabler får du en vanlig kabel..prøv å følg en leder hele veien så ser du at den ender opp på samme plass. Minus og minus gir pluss ikke sant?

Du må bruke en krysset kabel og en vanlig kabel. Du kan ikke krysse to ganger, det blir dobbelt opp.

Det var det jeg hadde mistanke om og. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...