Gå til innhold

Abit kr7a-raid + Audigy problemer

FooKer

Anbefalte innlegg

Har fått meg et kr7a-r kort, men jeg får ikke Audigy kortet til å fungere 100%. Problemet er Firewire delen, den kommer opp som en firewire ingang og som en firewire-nettverks enhet. Men på firewire-nettverks enheten får jeg '! ' i enhets behandligen.

Jeg har prøvd alle pci slotene uten at det hjelper. Jeg får lyd på lydkortet men det henger eller forsvinner etter en stunds bruk.

Jeg kjøre to disker i raid på Highpointen, og ett 3com nettverkskort(hjelper ikke å fjerne det) i maskinen. Kjøre winXP, og har lagt inn driveren som følger med, men får ikke lagt inn XP-updaten fordi programmet ikke finner kortet..?

Har også problemer med å kjøre usb mus på maskinen, kjøre nå musen på ps2 og det funker ok.

Begynner å bli lei!!! Noen som flere som har samme konfigurasjon og har de hatt problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har oppdatert bios til 6g.

Hvilke bios kjører du?

Et annet 'problem' er at jeg får elendig ytelse på raiden min. Får 32-35,000 i igjennomsnitt når jeg tester med HDtach 2.61. Og det er det samme jeg får hvis jeg kjører en av diskene på den vanlige ide kontrollere.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-08 18:35, FooKer skrev:

Hvilke bios kjører du?

Et annet 'problem' er at jeg får elendig ytelse på raiden min. Får 32-35,000 i igjennomsnitt når jeg tester med HDtach 2.61. Og det er det samme jeg får hvis jeg kjører en av diskene på den vanlige ide kontrollere.

Er ikke sikker på om jeg oppfatter dette riktig, men du klager over at du får dårligere ytelse på diskene dine når du kjører de ¨på raid, enn på vanlig IDE kontroller?

Jeg må nesten spørre, kjører du de i Raid 0 når du har de på raid kontrolleren, hvis ikke vil jo denne virke som en vanlig kontroller :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-08 18:35, FooKer skrev:

Hvilke bios kjører du?

jeg kjører den nyeste

Lenke til kommentar

Det begynner å ordne seg nå!

Fant ut at det var Audigy kortet mitt det var noe galt med, ikke hk. :smile:

Men de to IBM gxp60 40gb diskene jeg har i Raid 0 gir meg lavere enn forventet ytelse. Vet ikke om det er begrensninger i HDtach eller om det er 'ferske' drivere til Highpointen som gjør det? Men jeg har lest på en del forum at det er flere som ligger på den ytelsen jeg har.

Kjøre nå min AthlonxP 1600+ @ 810,5*153)1600mhz (1900+).. helt stabil. Har Alpha 8045papst og ligger på ca 39c idle.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...