Gå til innhold

Nye førerkort krav (igjen)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer fortsatt på hva "fornying" betyr. Betyr det at man skal betale dyrt for nytt førerkort? Eller må man betale enda dyrere for både ny oppkjøring, ny teoriprøve og nytt førerkort?

6101408[/snapback]

Fornying i dette tilfellet betyr NYTT BILDE. Altså nytt plastkort.

Husk en person som får førerkort ved 18-årsalderen IKKE er veldig lik sitt bilde noen 10-år senere....

Endret av Autofil
Lenke til kommentar
Jeg lurer fortsatt på hva "fornying" betyr. Betyr det at man skal betale dyrt for nytt førerkort? Eller må man betale enda dyrere for både ny oppkjøring, ny teoriprøve og nytt førerkort?

6101408[/snapback]

Jeg håper ikke det, men det blir sikkert at man må betale enda mer for hvert 10. år.

_

EDIT: Ah, fant ut at man må bare fornye selve "lappen", atså ikke en ny førerprøve.

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Men slik går det når Norge ikke tør å si nei.

Problemet er vel heller at de ikke kan si nei.

EØS, anyone? :hrm:

6098625[/snapback]

Joda, Norge har vetorett på nye lover og regler på lik linje med alle andre medlemsland. Vi er bare redde for at det skal "slå tilbake" på oss om vi bruker vetoretten.

Lenke til kommentar

6101408[/snapback]

Jeg håper ikke det, men det blir sikkert at man må betale enda mer for hvert 10. år.

_

EDIT: Ah, fant ut at man må bare fornye selve "lappen", atså ikke en ny førerprøve.

6102193[/snapback]

håper det er tilfellet. Satte juicen i vrangstrupen når jeg leste dette...

Uansett; skulle det bli slik, så ville jeg likt å se hvordan de skulle håndtere de millionene med mennesker som måtte fornye.

Lenke til kommentar
Tåpelig. Jeg måtte le når jeg måtte betale madammens regning når hun nå tok mørkekjøring. 1300 kroner for et par timers kjøring i mørke. Jaja, tenkte jeg, hun får nå øvd seg. Men neida, mørkekjøring nå består i at eleven sitter på mens kjørelæreren kjører rundt i mørke.

Kunne like greit brukt pengene på en taxi i mørke...

Får mer og mer inntrykk av at EU er et sinnsykt byråkrati med regler for hver minste ting.

6097903[/snapback]

grunnen til at mørkekjøringa er slik, er for at den nå inngår i Trafikalt grunnkurs, og da har ikke eleven lov til å kjøre. helt dust...

Husker jeg satt der, og skulle bare si når ho skulle skru av og på fjernlyset. og et par andre ting jeg ikke helt kommer på.

Og en lærer så ekstremt lite av den måten å.

Lenke til kommentar

Jeg syns det høres helt glimrende ut. Det er så mange vattnisser i trafikken som aldri burde hatt førerkort. Kanskje denne muligheten kan benyttes til å få inn endel kunnskap som mangler, eventuelt klippe førerkortet deres og gi dem en sykkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...