warpig Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Må man ikke ha legeattest som må fornyes jevnlig når man passerer 70? 6101803[/snapback] Vet ikke om grensen er sytti eller ei, men det må fornyes jevnlig etter en viss alder, ja. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Jeg lurer fortsatt på hva "fornying" betyr. Betyr det at man skal betale dyrt for nytt førerkort? Eller må man betale enda dyrere for både ny oppkjøring, ny teoriprøve og nytt førerkort? 6101408[/snapback] Fornying i dette tilfellet betyr NYTT BILDE. Altså nytt plastkort. Husk en person som får førerkort ved 18-årsalderen IKKE er veldig lik sitt bilde noen 10-år senere.... Endret 14. mai 2006 av Autofil Lenke til kommentar
Pels Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Jeg lurer fortsatt på hva "fornying" betyr. Betyr det at man skal betale dyrt for nytt førerkort? Eller må man betale enda dyrere for både ny oppkjøring, ny teoriprøve og nytt førerkort? 6101408[/snapback] Jeg håper ikke det, men det blir sikkert at man må betale enda mer for hvert 10. år. _ EDIT: Ah, fant ut at man må bare fornye selve "lappen", atså ikke en ny førerprøve. Endret 14. mai 2006 av Pels Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Har mine tvil om at det bare er bildet som skal skiftes ut. Hvorfor skulle det i såfall være regler om at yrkessjåfører skal fornye etter 5 år? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg tror heller ikke det er bare snakk om å ta et nytt bilde. Mye styr for lite da isåfall. Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Men slik går det når Norge ikke tør å si nei. Problemet er vel heller at de ikke kan si nei. EØS, anyone? 6098625[/snapback] Joda, Norge har vetorett på nye lover og regler på lik linje med alle andre medlemsland. Vi er bare redde for at det skal "slå tilbake" på oss om vi bruker vetoretten. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg lurer fortsatt på hva "fornying" betyr. Betyr det at man skal betale dyrt for nytt førerkort? Eller må man betale enda dyrere for både ny oppkjøring, ny teoriprøve og nytt førerkort? 6101408[/snapback] Jeg håper ikke det, men det blir sikkert at man må betale enda mer for hvert 10. år. _ EDIT: Ah, fant ut at man må bare fornye selve "lappen", atså ikke en ny førerprøve. 6102193[/snapback] håper det er tilfellet. Satte juicen i vrangstrupen når jeg leste dette... Uansett; skulle det bli slik, så ville jeg likt å se hvordan de skulle håndtere de millionene med mennesker som måtte fornye. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Tåpelig. Jeg måtte le når jeg måtte betale madammens regning når hun nå tok mørkekjøring. 1300 kroner for et par timers kjøring i mørke. Jaja, tenkte jeg, hun får nå øvd seg. Men neida, mørkekjøring nå består i at eleven sitter på mens kjørelæreren kjører rundt i mørke. Kunne like greit brukt pengene på en taxi i mørke... Får mer og mer inntrykk av at EU er et sinnsykt byråkrati med regler for hver minste ting. 6097903[/snapback] grunnen til at mørkekjøringa er slik, er for at den nå inngår i Trafikalt grunnkurs, og da har ikke eleven lov til å kjøre. helt dust... Husker jeg satt der, og skulle bare si når ho skulle skru av og på fjernlyset. og et par andre ting jeg ikke helt kommer på. Og en lærer så ekstremt lite av den måten å. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Har mine tvil om at det bare er bildet som skal skiftes ut. Hvorfor skulle det i såfall være regler om at yrkessjåfører skal fornye etter 5 år? 6102499[/snapback] For tyngre klasser enn B vil det også kreves legeattest Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg syns det høres helt glimrende ut. Det er så mange vattnisser i trafikken som aldri burde hatt førerkort. Kanskje denne muligheten kan benyttes til å få inn endel kunnskap som mangler, eventuelt klippe førerkortet deres og gi dem en sykkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå