Mapster Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg kjører en pc med Mandriva distro, pc'en har integrert nettverkskort. Problemet mitt er: Det hele begynte med at internett funka fint med det integrerte nettverkskortet, så innstallerte jeg enda ett nettverkskort for å bruke pc'en som dhcp-server i et nettverk. Men da jeg installerte dette slutta det integrerte å fungere, på den måten at det nekter å koble seg opp mot noe. Jeg tenkte som så det integrerte var delvis defekt ellerno, så jeg gravde frem enda ett nettverkskort, installerte dette, så kan dere gjette hva som skjedde... JO, da bestemte nettverkskort #2 seg for å slutte å fungere slik det skal. Noen som har en anelse hva pokker som er gale!? Takker på forhånd for alle svar... Lenke til kommentar
eppis Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 er jo en litten mulighet kortene funker.. hvis det er et pci kort du har skriv "lspci" og se om kortet kommer opp der... gjør d ikke d så funker ikke kortet... du kan også sjekke om kortet har kontakt ver og skrive "mii-tool" dette gir indikasjon om det link på nettverkskortene... hvis du finner kortene er det muligens et driver problem som kan løses ved at du for eks legger in en ny kernel. Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Nettverkskortene er der og kommer også opp i listen hvor du kan sette opp internett-tilkoblingen (veiviser). Link lyset lyser på kortene. Men som jeg sa, kortene er ikke fysisk defekt, men det er problemer med dem i linux. De funker helt fint i windows... Lenke til kommentar
eppis Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 prøvde du kommandone jeg sa?... at det lyser på link lyser bare indikerer at det er strøm på kortet... Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) ja; eth0: (Integrerte nettverkskort:) Operation not supported eth2: no link (er koblet opp mot nettverket) eth3: link ok edit: Med mine manglende linux kunnskaper, tok jeg like greit en reinstallasjon. Så nå funker nettverkskortene helt fint. Endret 14. mai 2006 av MapSter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå