Frupp Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Hei. Jeg har et stort problem. Jeg har kjøpt meg ny pc, men jeg får ikke starte den. Jeg tror jeg har koblet alt riktig ( ganske sikker ), men når jeg skrur på pcn kommer det bare en lang pip, før den skrur seg av av seg selv. ( Noen ganger en kort en først ). Selv om jeg starter pcn UTEN ram og skjermkort kommer akkuratt samme pipen. Jeg har prøvd å resette cmos jumperen ørten ganger. Er det noen som vet hva den pipen betyr? Soyo Dragon KT333 Ultra XP1800+ 512mb DDR ( PC2100+ ) WD 80gb Geforce4 ti4400 jeg har prøvd ram brikka i en annen pc, den virka der. også prøvd en annen rambrikke på mitt hovedkort. Får å gjøre alt enda rarere, så kjøpte broren min akkuratt samme pc ( vi bestilte samtidig ), han hadde samme problemet men plutselig startet den, og etter at vi ordna innstillingene i biosen har den fungert helt fint ). Så jeg skjønner ingenting... så.. hjelp meg :smile: Frank Lenke til kommentar
cow Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 du må koble cpu vifta på cpu 1 kontakten på hovekortet, hvis ikke så vil d ikke starte opp [ Denne Melding var redigert av: cow på 2002-10-05 16:30 ] Lenke til kommentar
Scott Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Se om ikke hovedkortet går i mot noe metall, slik at det blir en liten kortsluttning. Har du skrudd i for mange av slike du bruker for å feste hovedkortet med? Du kan også prøve å holder inne insert tasten i noen få sekunder. Lenke til kommentar
Frupp Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-05 16:29, skrev cow:du må koble cpu vifta på cpu 1 kontakten på hovekortet, hvis ikke så vil d ikke starte opp<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: cow på 2002-10-05 16:30 ]</font> Takk takk.. stemte til en viss grad.. Vifta sto i cpufan1 men den gikk ikke fort nok (!) Satte inn en annen vifte og disabla foc'en i biosen så nå fungerer alt perfekt :wink: Synes allikevel det er teit at den fan control tingen er var enabla som default. Ivertfall når d ikke fins noen jumper eller noe til å slå den av. Tenk om jeg ikke hadde hatt en annen vifte, hadde jeg aldri fått på pcn bare fordi vifta gikk for sakte? Jeg leste at man kunna holde inne INS for å bypasse den testen men det fikk jeg ikke til å fungere.. forresten, manualen som er med dette hovedkortet er helt ubrukelig! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-07 02:26, skrev Frupp: Synes allikevel det er teit at den fan control tingen er var enabla som default. Ivertfall når d ikke fins noen jumper eller noe til å slå den av. Tenk om jeg ikke hadde hatt en annen vifte, hadde jeg aldri fått på pcn bare fordi vifta gikk for sakte? Det er nok for å sikre at ikke CPU'n skal brenne med for lav viftehastighet - flere produsenter bruker den sikringa. Quote: forresten, manualen som er med dette hovedkortet er helt ubrukelig! hmm ikke bra ... håper du blir fornøyd med det likevel da - skriv inn i 'erfaringer' etterhvert - forresten er dette kortet med i prisoversikten på hardware.no ( evt. som KT333 Dragon Ultra ) ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå