Nevnarion Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg vet jeg lagde en tråd om dette i "Butikker, netthandel" også, men siden det var null hjelp å få der, så spør jeg her også. Dette virker som en umulig oppgave å få noe hjelp til, men jeg prøver. Skal altså kjøpe etiketter til DVD-cover, sånn som disse her: men siden jeg bruker cover med plass til 4 DVD'er som har tykkere rygg, sånn som dette: trenger jeg etiketter som tilsvarer denne størrelsen. Er det noen her som vet om det er mulig, og eventuelt hvor jeg kan få kjøpt sånne? Jeg har t.o.m sendt mail til Clas Ohlson og spurte, men de gadd ikke engang å gi meg et svar. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Hvorfor må du absolutt ha ferdige etiketter? Sjansen for at du trykker feil er jo mye større når du har begrensninger på etiketten. Jeg lager slike DVDcover hver uke både til "slimdvd", vanlig og disse dobble som tar opp til 6 DVDplater. Alt lages i PS og jeg skriver rett ut fra PS eller lagrer som PDF hvis jeg må på et kopisenter. Hvilke muligheter har du for å gjøre det på denne måten eller er det helt uintr? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Ja selvsagt har jeg mulighet til å lage dem selv, men regnet med at papiret disse er laget av er bedre egnet når det gjelder kvalitet o.l. enn vanlige papirark er. Vet du noe om dette eller? Noen tips om hva som passer å bruke av papir? Syns vanlig papirark blir litt for enkelt. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Ja selvsagt har jeg mulighet til å lage dem selv, men regnet med at papiret disse er laget av er bedre egnet når det gjelder kvalitet o.l. enn vanlige papirark er. Vet du noe om dette eller? Noen tips om hva som passer å bruke av papir? Syns vanlig papirark blir litt for enkelt. 6097617[/snapback] Se om du får tak i noe matt fotopapir, feks: http://www.amazon.com/gp/product/B0000721Z...glance&n=172282 Jeg benytter disse til mine DvD cover og er meget fornøyd med kvaliteten i forhold til "vanlig" kopipapir. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Selv bruker jeg 120gr papir med glans. Utrolig effekt og av og til så synes jeg de er bedre enn DVDfilmer man kjøper i butikk til 189,- feks. Vet ikke om det blir like bra på en printer hjemme men når jeg skal ha større opplag på alt fra 50 - 500 cover så bruker jeg binders sitt kopisenter i Stavanger eller Allkopi og ber om en kopimaskin med olje i pulveret som Ricoh sine maskiner. Jeg vet at Canon ikke har det i ganske mange av sine maskiner uten at jeg er ekspert på noe som helst slags måte! De som jvc1990 linker til er sikkert veldig gode men personlig synes jeg de blir for tjukke til å bruke i et cover. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Takk for gode tips begge to. Skal se om jeg får noe bra ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå