chipmann Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Det er mange som får vondt i hodet når de gråter mye. Hvorfor får de det? Er det kanskje fordi det kommer for lite veske til hjernen? Jeg har ikke peiling, men håper noen andre vet det. Lenke til kommentar
esa Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 haha, eg tror at hjernen er tenke hardt når en gråter (at du kan ikke finne en løsning; f.eks hvis du var sparket fra jobben, så hjernen din prøver å finne en løsning om hvordan du kan få en ny jobb for å betale rente, osv...) det du får vondt av i hodet, er grunnen av hva du gråter om... btw, der er ingen følelse i hjernen, du kan stikke fingeren inn i uten å kjenne noe. esa Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Du vil kansje merke det når halve synsfeltet ditt plutselig er borte Men blodårene i hjernen er ikke helt følelsesløse... Vistnok der smerten ved migrene etc. "sitter". Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Å gråte er en enorm påkjenning for for hodet. Blodet presser mer og pulsen kjennes som banking i årene rundt hjernen og nakken. Vil tro at de som har migrene er mer utsatt for hodeverk om de gråter. Har selv migrene, men husker ikke om jeg får hodeverk av å gråte... Edit: Gråting fører kanskje til at blodårer trekker seg sammen? Det er økt motstand i årene som skaper smerte... Endret 15. mai 2006 av neitakk Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Takk for opplysende svar Snart vet jeg ALT! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 hvis du tenker på hylgråting med hukling hiksting og snør og tårer og alt det, vil jeg tro det kommer rett og slett av at du spenner alle muskler du har i hode/ansiktet, nakke/skuldre og det blir bare en stor på kjenning på den delen av kroppen som kan føre til at det gjør vondt. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 har ikke grått på årevis, kan ikke huske om det gjorde vondt i hodet eller ikke Lenke til kommentar
Åshild Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 Gunfreak skrev (På 16.5.2006 den 13.13): hvis du tenker på hylgråting med hukling hiksting og snør og tårer og alt det, vil jeg tro det kommer rett og slett av at du spenner alle muskler du har i hode/ansiktet, nakke/skuldre og det blir bare en stor på kjenning på den delen av kroppen som kan føre til at det gjør vondt. Det kan også være det at du blir dehydrert så husk å drikk masse etter på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå