zTab Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Når jeg skal på internett så funker ikke alt som det skal. eth0 har kontakt med dhcp-serveren, men i de fleste tilfeller så får jeg ikke fram websider, og har også problemer med å koble til irc-servere innimellom. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
escman Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 DNS problem kanskje? Sjekk DNS... Lenke til kommentar
zTab Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 Den finner DNS-serveren automatisk, og jeg har sjekket at den henter fram den rette IP'en. Jeg får koblet meg opp, men problemet er at den plutselig kutter oppkoblinga innimellom. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Hvordan nettforbindelse har du? Nøyaktig hva sier "ifconfig" ? Hva sier "route" ? Får du pakketap ved ping? ... Trenger mer info. Lenke til kommentar
zTab Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Har hatt det samme problemet i tidligere Mandrake-versjoner også. Men nå har jeg skifta RedHat 8.0, og nå er alt i sin skjønneste orden! :smile: Takk for svar :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå