Corwin Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Fugler har kvitret i mitt øre at AMD X2 3800+ klokker ganske langt oppover rekkene? Forbi 4200+ og 4400+? Det er vel kanskje heller ikke til å feie under teppet? 6104172[/snapback] På socket 939 er Opteron best til overklokking, og kan nok klokkes opp forbi FX-60. Hvordan det blir på AM2 vet jeg ikke, men jeg tipper at X2 3800+ der blir også god. 6104234[/snapback] kan godt hende at en x2 3800+ går forbi opteron 165 på grunn av høyere multiplier... ikke alle hovedkort som går lett til 300fsb stabilt.... Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Da er maskina bestilt! Den som står ovenfor! *glede seg* 6141152[/snapback] Jeg lurer på hvorfor i allverden du ikke venter til mandag med å bestille, det er først da varene kommer på lager og det er godt mulig 1 eller 2 av tingene du har bestilt kommer på "Ukens Tilbud". Ellers synes jeg det er rart du får flere tips og ikke gjør noe med det, f eks CPU og HD alternativer, i alle fall gi en takk eller en begrunnelse for valget ditt... Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) MSI hovedkort er ikke de beste på overklokking. Bare sånn at du ikke får deg en ubehagelig overaskelse. Se forøvrig Den Store DC Opteron OC tråden 6141225[/snapback] Det kan hende at jeg bytter hovedkort, fordi maskina sendes ikke før de har fått inn CPU'en Jeg lurer på hvorfor i allverden du ikke venter til mandag med å bestille, det er først da varene kommer på lager og det er godt mulig 1 eller 2 av tingene du har bestilt kommer på "Ukens Tilbud". Ellers synes jeg det er rart du får flere tips og ikke gjør noe med det, f eks CPU og HD alternativer, i alle fall gi en takk eller en begrunnelse for valget ditt... 6141261[/snapback] Hverken Hitachi eller Samsung hadde noen gode alternativer til WD-disken, og hvis den bråker, så henges den opp i O-ringer Edit: Og jeg tror Skyline har misforstått. Dette er et AM2 system, og ikke S939 Jeg vurderte Opteron, men gadd rett og slett ikke. Endret 20. mai 2006 av king_of_kong Lenke til kommentar
skyline Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 MSI hovedkort er ikke de beste på overklokking. Bare sånn at du ikke får deg en ubehagelig overaskelse. Se forøvrig Den Store DC Opteron OC tråden 6141225[/snapback] Det kan hende at jeg bytter hovedkort, fordi maskina sendes ikke før de har fått inn CPU'en Jeg lurer på hvorfor i allverden du ikke venter til mandag med å bestille, det er først da varene kommer på lager og det er godt mulig 1 eller 2 av tingene du har bestilt kommer på "Ukens Tilbud". Ellers synes jeg det er rart du får flere tips og ikke gjør noe med det, f eks CPU og HD alternativer, i alle fall gi en takk eller en begrunnelse for valget ditt... 6141261[/snapback] Hverken Hitachi eller Samsung hadde noen gode alternativer til WD-disken, og hvis den bråker, så henges den opp i O-ringer Edit: Og jeg tror Skyline har misforstått. Dette er et AM2 system, og ikke S939 Jeg vurderte Opteron, men gadd rett og slett ikke. 6141301[/snapback] Okay, men grunnen til at jeg anbefalte en titt på den tråden var en spennings analyse gjort på ett MSI hovedkort, for 939. Her ser man klart at MSI kortene har problemer med stabil Vcore. Gå får Asus eller DFI er mitt tips. Det vil du ikke angre på. Stabilitet og kvalitet kan ikke settes for høyt, iallefall ikke på ram og hovedkort. Lykke til! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg har hørt så mye forskjellig om alt. Ingenting er perfekt, og man kan være uheldig med de/det produktet du får Lenke til kommentar
skyline Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg har hørt så mye forskjellig om alt. Ingenting er perfekt, og man kan være uheldig med de/det produktet du får 6141465[/snapback] Vel det kan så være, men jeg leste igjennom en post på ett msi forum, der INGEN av de spenningskurvene som var postet lå innefor normal grenseverdi. Tviler på at alle som har postet der har vært uheldige. De som har testet på DFI NF4 hovedkort har 100% flat spenningskurve, og 0,00% variasjon. Om du ikke har tenkt å klokke overhodet, vil du kanskje bli fornøyd med MSI, hvis du har tenkt å overklokke, gå for DFI, Asus eller ABIT. Bare mitt tips...... Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 så ganske greit ut det oppsettet Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Igår kveld ble jeg litt nervøs mens jeg tenkte over hovedkort-valget. Jeg hørte enda mere dårlig om MSI, men netshop hadde ingen av kortene... Så jeg sendte en mail halv åtte med forespørsel om bytting av hovedkort til Asus M2N32-SLI DX S-AM2 nForce 590-SLI. Svaret kom 1 time og et kvarter etterpå der de hadde bytta hovedkort. O glede! Dessuten kommer skjermen idag. Pakka fra MPX kommer vel imorgen Endret 23. mai 2006 av king_of_kong Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Hmmm... Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre... Pakka fra Netshop vil ikke komme til uka, så da må den enten bli sendt rundt den 12. juli, eller avbestilles. Er det bedre da å avbestille, for å vente på prisfall eller Conroe? Det er dette jeg lurer ganske mye på nå... Akk og vene! Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hmmm... Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre... Pakka fra Netshop vil ikke komme til uka, så da må den enten bli sendt rundt den 12. juli, eller avbestilles. Er det bedre da å avbestille, for å vente på prisfall eller Conroe? Det er dette jeg lurer ganske mye på nå... Akk og vene! 6336379[/snapback] 12. juli er jo nesten en måned til. Ville bare avbestilt og satt opp et nytt oppsett da. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Har avbestilt nå. Nå er det bare å vente på hva som skjer Conroe? AM2? Ikke vet jeg, men jeg har over to uker å vente på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå