Gå til innhold

AM2 maskin til 12k m/skanner. Avbestille?

Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Om du er villig til å vente opptil en måned så kan du godt vente på AM2, men være klar over at DDR2 ikke byr på noen umiddelbar fordel, selv om det er DDR2.

Men om et 939-oppsett er aktuellt, så kan du ta utgangspunkt i dette: Spillepc 15k, men kutte litt ned på det, for eksempel 1 skjermkort.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg laga et oppsett.

CPU: AMD Opteron 165 1,8 GHz socket 939

Minne: Corsair TWINX2048-3200C2, 2x1024MB

Skjermkort: POV GeFORCE 7900 GT 256MB PCIe

Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI S-939

Harddisk: Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM 16MB Cache

Kabinett: Lian Li PC7BSCAND Miditower, Sort

PSU: Hiper Type-R strømforsyning 580W Sort

DVD-brenner: NEC ND-3550, DVD±RW, Black

Mus: Logitech MX518, Optical Mouse

Div: Zalman CNPS7700-CU Multi Køler

Arctic Silver 5, 3.5gr. Thermal Compound

+ Linksys Kampanje pakke WRT54G+WMP54G

- 54Mbps Trådløs router + PCI kort

12788kr. Hva synes dere?

Skjermen kommer i tillegg. Dessuten skal jeg ha en skanner som ikke koster så mye (700?) og en Dell 20" Widescreen.

Lenke til kommentar
Det minne jeg har satt opp har CL2 :) Men det er ikke noen særlig forskjell, om ingen, mellom Opteron Dual-core og X2?

Og vet noen om noen gode skannere?

6102049[/snapback]

Forskjellen praktisk er at Opteron er bedre til overklokking. Men om du ikke skal overklokke så kan du godt kjøpe X2 og billigere minne.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Fugler har kvitret i mitt øre at AMD X2 3800+ klokker ganske langt oppover rekkene? Forbi 4200+ og 4400+? Det er vel kanskje heller ikke til å feie under teppet?

6104172[/snapback]

På socket 939 er Opteron best til overklokking, og kan nok klokkes opp forbi FX-60. Hvordan det blir på AM2 vet jeg ikke, men jeg tipper at X2 3800+ der blir også god.
Lenke til kommentar
Om du har minne med CL2 så er det en super overklokkingspc.

Hilsen,

efikkan.

6100397[/snapback]

Så du mener så fort man har CL2-minne så har man en super overklokkingspc? Hvor har du det fra?

CL2-minne kan klokke minst like dårlig og dårligere som Value-minne med CL2,5 eller CL3.

Eller, hvis jeg skal kjøpe meg følgende PC: AMD Sempron 2600+, billigbillig m-ATX-hovedkort med SIS-brikkesett og integrert VGA + 6600GT. Dette skal dyttes inn i et Q-Tec-kabinett med 350W. Bør jeg da ha CL2-minne, så jeg får en super overklokkingspc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...