Gå til innhold

Lydkortet funker ikke.

Anbefalte innlegg

Først så funket ikkr directx. Pcen min har blitt veldig varm i det siste pga sommervarmen.

Så jeg restartet pcen, men da fikk jeg Disk boot failure. Da troodde jeg at harddisken hadde kræsja, så jeg åpnet pcen. Og der kinne tørket jeg støv fra Skjermkortet, viftene,, grafikkortet og lydkortet. Når det var gjort slo jeg på pcen igjen, og nå funker ikke lydkortet :dontgetit:

Hva kan være feilen. I kontrollpanel sier det at alt funker som det skal.

:no:

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk på device manager (norsk: enhetsbehandling). Den finner du under properties (norsk: egenskaper) på my computer når du høyreklikker på ikonet.

Finner du noen enheter der som er representert med et gult spørsmålstegn, eller noen enheter som ahr et rødt kryss over seg? Evt. et screenshot hadde ikke vært dumt om du er i tvil.

-Stigma

Lenke til kommentar

Fjernet du driveren før du tok ut kortet?

Kan lønne seg å hente ned nyeste driver, avinstallere, ta ut kortet, slå på maskinen (uten kort), sette inn kort og så innstallere driver.

Hvilket lydkort har du forresten?

Lenke til kommentar

Dessuten, når pcen jobber litt mye, særlig når jeg spiller spill. Så kommer det sånn "pip", og når jeg skyter kommer det "pip" fra pcen. Den er irriterende. Kan jeg slå den av?

Og hvordan?

Noen ganger, så klikker alt. Spillet fryser seg, ognår jeg skalstarte hvilken som helst spill så får jeg directx error. Etter restart funker alt.

Hva kan dette være? :hmm:

Endret av nasir91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...