Gå til innhold

Kan PSU øddelegge skjermkort?

Cyrex

Anbefalte innlegg

Jeg har en Hiper Type-R 580W PSU, og skjermkortet mitt vart defekt så jeg sendte det tilbake og fikk nytt. Alt funka bra når jeg fikk nye skjermkortet, men så etter ca 1 uke så vart skjermkortet klikk, akkurat samme som skjedde med andre skjermkortet. Jeg får ikke kjørt 3dmark test uten at maskina klikka, eller blir ustabil. Skjermkortet jeg har er "XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme". Er bra rart at skjermkortet blir defekt på samme måte som det andre vart. Så jeg lurer om det kan være strømforsyningen min som gjør at skjermkortene blir defekt, at den gir for mye strøm eller.no til skjermkortet. Jeg skjønner bare ingenting, så rart at dette skjermkortet skulle bli klikk med også. Jeg vet ikke om det er mye vits å sende inn dette skjermkortet, det kommer sikkert til å se det samme når jeg får nytt igjen. Er ganske irritert nå. Jeg har ikke overklokka skjermkortet. Det skjermkortet jeg sendte inn fant de ut at var defekt, så jeg fikk nytt. Men de nevnte ikke noe om hva som var feil på skjermkortet. Er dette skjermkortet sykt dårlig? er det noen som har erfaring med dette kortet?

Er det noen som vet hva som kan være grunnen til at dette skjedde med nye skjermkortet jeg fikk? Det funka jo fint i ca 1 uke.

PSU er det eneste som jeg kan tror som gjør at skjermkortene vart klikk med. Eller så er det XFX som sender ut defekte kort.

Hovedkortet jeg bruker er : Asus A8N32-SLI Deluxe

Endret av Cyrex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det er fult mulig 12 volt'en på PSU'en din enten er for høy, for lav, eller svinger veldig under tung last. Dersom du har flere PC'er i huset kan du jo skru ut og "låne" PSU'en, og gi skjermkortet denne PSU'en helt for seg selv. Så kjører du 3Dmark og ser om det kræsjer igjen.

Edit: Har ingen kunskap eller erfaring med Hiper, så jeg vet ikke om dette er en kvalitets PSU eller ei. Skal du kjøpe ny PSU vil jeg anbefale noe fra Mist slik som HW.no gjør i denne testen av PSU'er. :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Har aldri hørt om at PSU skal ødelegge skjermkortet. Eneste måtte være at kortet er fabrikklokka men så tåler det det egentlig ikke. Siden det er extreme-edt. mener jeg. Eller så er det mulig det er noe med 12V på PSU ut.

Lenke til kommentar

Vis skjermkortet ikke klarer den klokk hastigheten den er satt for, skulle ikke flere ha hadd problem med dette skjermkortet? har ikke sett noen plass folk som har hadd samme problem som jeg har.

Hva er standard klokk for dette skjermkortet? skal prøve å klokke ned til den hastigheten.

Hva er det med 12V? jeg kjører pc probe nå, og den viser 12,22V på +12. Skal sjekke hvor mye den viser på load.

Endret av Cyrex
Lenke til kommentar

Dette høres mere ut som det mange 7900 GT eiere har problemer med,

nemlig at det er to/tre komponeneter på baksiden på kortet som blir så varme at man får articacs i spill å 3d-mark, eller at kortet henger seg opp eller at maskinen blir ustabil, slik som det gjør hos trådstarter.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

Skal jeg ikke bry meg om at jeg ikke får kjørt 3dmark? jeg får jo spilt spill helt bra. Men litt irriterende at ikke skjermkortet funker som det skal. Er det vanlig på 7900GT kort at det blir sånn etter noen dager?

Endret av Cyrex
Lenke til kommentar

Hei

Jeg har også et mekelig problem med skjermkortet etter at jeg byttet ut min orginale HP psu med en MIST 500w.

Etter at jeg byttet til MIST PSU, sluttet vifta på mitt skjermkort (Connect x800xt) og fungere.

Jeg trodde det var en feil i kortet,så jeg sendte tilbake ..og fikk et nytt ASUS tilbake.

Asus kortet fungerte hele 10 min før vifta stoppet også på dette kortet ? ...fatter ikke hva som skjer :no:

Jeg har nå koblet vifta direkte på 12 volt'en for at vifta skal fungere.

Kan det vere MIST pcu'en som lager trøbbel, eller kan det vere tull med hovedkortet ??

Hadde vet artig og finne ut av problemet før jeg kjøper et nyere kort senere.

Mvh

belarus

Lenke til kommentar

Dette var ikke noe hyggelig lesning. Jeg trodde mist skulle være bra jeg.

Har lyst på en stillere psu, 680watt er litt overkill.

Ett skjermkort skal jo kunne gjøre alt av tester, akkurat som en prosessor skal kunne testet lenge over lang tid, og minne skal ikke produsere feil etc.

Jeg ville ikke ha vært fornøyd med at kortet ikke kjører tester ok som 3dmark. Det tyder jo på at noe er gale. Også fett kort som du har..

Hadde vært forbannet..

Lenke til kommentar

Det er flere som har hadd problem med 7900GT kort. Jeg fant denne post'n : http://www.evga.com/community/messageboard...?TOPIC_ID=14558

Det er komponenter på baksiden av kortet som blir for varme, og løsningen skal være å sette på ram sinks. Men det er jo for seint for meg å sette det på ettersom skjermkortet allerede har fått problemer. Må nok sende inn dette kortet også til komplett. Tror jeg skal gå for ATI kort neste gang. Virker som Nvidia har det for travelt når de sender ut kortene.

Endret av Cyrex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...