Spaz Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Nå har Lite-On begynt å sende ut en ny brennerserie med hele 52x brennehastighet. http://www.liteonit.com/new_p_e/english--p-rw52246.htm Er ikke det ganske stor fare for at cd`er rett og slett "eksploderer" når det går så fort? Jeg har Lite-On 48/12/48x brenner og tror ikke jeg våger meg over 50x grensen Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Jo !!! i en pressemelding sa jo plextor at de måtte sikre brenne-skuffe i tilfelle cd`n skulle exsplodere. Og det var 48x brennern ! :smile: Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 hmm, 52x brennehastighet og 2Mb buffer... tror ikke det vil gå spesielt bra om man skrur av burn-prof og samtidig jobber litt på HD'en... og jo, det er fare for at cd'er exploderer i slike høye hastigheter om det er små bulker/sprekker i cd'en, Plextor sa jo at de måtte sikre skuffen på breneren sin pga fare for eksplodering av cd'er... lurer på hvordan cd'en/brenneren vil se ut etter et lite *PANG* nei, tror jeg holder meg under 50x jeg også.. :smile: Lenke til kommentar
dnort Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Heh, husker jeg hadde en 16x cd-rom spiller som hadde den uvanen med å spytte ut cd-plater mens de spant på høyeste hastighet. Platene pleide å spinne lenge rundt på gulvet, og etter dette var de helt oppripet og totalt ubrukelige. Tro hvordan dette hadde gått med en 52x cd-rom spiller? :smile: Uansett, jeg tror ikke at forskjellen på 48x og 52x brennehastighet vil være særlig stor. Men det kan være en fordel med 24x cd-rw hvis man bruker dette en del. Tror uansett at 52x-brennerne kun er til for å få solgt enda flere cd-brennere før dvd-brennerne inntar markedet for fullt. Det kommer sikker til å ligge en del dvd-brennere under juletreet når dvd-brennere som takler både dvd+r/+rw og dvd-r/-rw kommer på markedet. Disse ser i tillegg ut til å bli ganske rimelige, f.eks. NEC ND-1100. [ Denne Melding var redigert av: dnort på 2002-10-05 16:38 ] Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 en annen ting er at 52x vs 48x er ubetydelig :smile: sparer vel bare noen få sekunder på å brenne i 52x isedenfor 48x. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 synes 2400,- for en brenner er dyrt jeg... :sad: er jo ca 1/3 av hva jeg har betalt for hele maskinen min... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå