Gå til innhold

Koble hjemmekino anlegg til laptop - mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal gå fint det så sant du har eit lydkort som støtter surround. Kva laptop har du?

6096695[/snapback]

Trenger faktisk ikke lydkort med støtte for surround engang. Dersom du har lydutgang på PC´en, enten minijack eller digital, så holder det. Men klart skal du ha surround lyd, lyd i 5 kanaler, må du ha surround lydkort.

Lenke til kommentar
Skal gå fint det så sant du har eit lydkort som støtter surround. Kva laptop har du?

6096695[/snapback]

Trenger faktisk ikke lydkort med støtte for surround engang. Dersom du har lydutgang på PC´en, enten minijack eller digital, så holder det. Men klart skal du ha surround lyd, lyd i 5 kanaler, må du ha surround lydkort.

6096741[/snapback]

Selvfølgelig, men er ikkje poenget med heimekinoanlegg at du har surround?

Lenke til kommentar

Ekke nødvendig med surrond på Pc'en, er en vanlig laptop, kun minjack utgang... Jew er en kompis av meg, spurte gjennom hans bruker... Hvordan får jeg koblet den til da? Må jeg ha en spesiell overgang eller no sånt?

Lenke til kommentar

En del nyere laptopper har optisk lydutgang, som gir mulighet for digital surroundlyd. Dette finner du ut ganske enkelt ved å se om det lyser rødt i lydutgangen når maskina er på. Forutsetter naturligvis at hjemmekinoanlegget har optisk inngang.

De fleste nyere anlegg som med grunn kan kalles hjemmekinoanlegg (egen surroundforsterker, fem store høyttalere og subwoofer) har dette, men om det du sitter med er en kombinert DVD-spiller/forsterker/receiver levert med fem små satelitthøyttalere og sub, kjøpt på elkjøp som pakke for 2990,- og som i virkeligheten ikke har noe til felles med lyden på en kino, er det noe tvilsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...