Gå til innhold

Kor stor anime samling har du?

Anbefalte innlegg

Fekk endelig den første biten,Cowboy Bebop, i det eg håper blir ein ganske grei samling av anime serier. :D

Så derfor lurer eg på kor stor samling folk har, serier som er lastet ned og/eller brent teller ikkje.

Bilder er altid bra.

Då får eg starte:

Fekk altså Cowby Bebop serien i posten i dag.

smallbebop0349lx.th.png

smallbebop0191fv.th.jpg

smallbebop0164mh.th.jpg

Har planer om å kjøpe mange av dei seriene eg allerede har sett, men eg skal vente litt med å gjøre neste kjøp.

NB: Dette emnet skulle egentli være av "HEY sjå-ka-eg-har-fått" typen, noke det fortsatt er, men bestemte at eg skulle legge til litt meir.

Endret av dotGif88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det der er et bootleg-sett. Det originale settet med det coveret har 6 dvd'er (i hvert sitt vanlige R1-cover) og den første soundtrack-CD'en, og har vært utsolgt i ganske lang tid.

6098655[/snapback]

Ja, viste det.

Men siden det andre var utsolgt så måtte eg kjøpe det der sant?

Og det tar mindre plass enn det orginale settet, det er positivt :p

Endret av dotGif88
Lenke til kommentar
Men siden det andre var utsolgt så måtte eg kjøpe det der sant?

Og det tar mindre plass enn det orginale settet, det er positivt  :p

6098995[/snapback]

Men det er en del dårligere bilde og lyd enn på det originale settet.

Og selv om selve den originale The Perfect Sessions-boksen for lengst er OOP er det jo ikke noe problem å få kjøpt selve dvd'ene (eller soundtrackene for den saks skyld, unntatt Cowboy Bebop CD Box), eller endog de nyutgitte med 5.1-lyd og flere/bedre extras.

Forresten, her er den originale boksen, til høyre:

Hylle007_small.JPG

Hvis du lurer på hva jeg ellers har av animé kan du bla gjennom DVD Profiler-link'en til dvd'ene mine under, bilder av en del finner du i Dill&Dall.

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Og selv om selve den originale The Perfect Sessions-boksen for lengst er OOP er det jo ikke noe problem å få kjøpt selve dvd'ene (eller soundtrackene for den saks skyld, unntatt Cowboy Bebop CD Box), eller endog de nyutgitte med 5.1-lyd og flere/bedre extras.

Hylle007_small.JPG

Hvis du lurer på hva jeg ellers har av animé kan du bla gjennom DVD Profiler-link'en til dvd'ene mine under, bilder av en del finner du i Dill&Dall.

6099283[/snapback]

Har på følelsen at om eg kjøpte kvar enkelt DVD så ville det vært litt dyrere, og siden eg ikkje har noken god TV, så vil eg sikkert ikkje legge så mykje til forskjellen. Har veldig lyst til å eie alle dvdene, men siden det er litt mangel på penger så blir det litt dyrt. Kanskje når eg kommer litt videre i samlinga, og har litt penger, så kjøper eg DVDene.

EDIT:

Har sett gjennom lista og merka at det var eindel region1 DVDer, det er ofte dei som er SE, Er litt vanskelig for meg å spille dei siden eg ikkje har noken regions fri speler.

EDIT2:

Såg gjennom bilda dine, og satan, du veit vel ikkje kor lang tid du har brukt på den samlinga og kor mykje du har brukt på den?

Endret av dotGif88
Lenke til kommentar

Her er min lille animesamling rangert:

Myanime.jpg

Hononoke Hime, Hauru no Ugoku Shiro og Vampire Hunter D: Bloodlust øverst :love: x3

Steamboy og Metropolis i midten

Cowboy Bebop, Ninja Scroll og Heavy Metal nederst. Ikke bli sure for at CB er nederst, den har gode konkurenter og er ikke min type film!

Ninja Scroll måtte jeg bare kjøpe siden den var min introduksjon til anime en gang for 3-4 år siden og fordi at den er en klassiker :love:

Når jeg tenker meg om skulle ikke Heavy Metal vært plassert nederst for selv om den ble laget i 1981 (25 år siden!) er den særdles bra :hmm:

Lenke til kommentar

Hylle007_small.JPG

6099283[/snapback]

Har på følelsen at om eg kjøpte kvar enkelt DVD så ville det vært litt dyrere, og siden eg ikkje har noken god TV, så vil eg sikkert ikkje legge så mykje til forskjellen. Har veldig lyst til å eie alle dvdene, men siden det er litt mangel på penger så blir det litt dyrt. Kanskje når eg kommer litt videre i samlinga, og har litt penger, så kjøper eg DVDene.

EDIT:

Har sett gjennom lista og merka at det var eindel region1 DVDer, det er ofte dei som er SE, Er litt vanskelig for meg å spille dei siden eg ikkje har noken regions fri speler.

EDIT2:

Såg gjennom bilda dine, og satan, du veit vel ikkje kor lang tid du har brukt på den samlinga og kor mykje du har brukt på den?

6100591[/snapback]

Til EDIT: Det er mulig å gjøre de fleste spillere på det norske markedet multiregion/regionfri. Har du sjekket om du kan?

Til EDIT2: Vel, hvor lenge? Begynte å samle anime (og annen film) på laserdisk og VHS for leeeeennnngggggeeeeeeee siden (15-20 år siden? Hadde i hvert fall forhåndsbestilt den første Akirautgivelsen som kom ut i England, tror 1989), og begynte å kjøpe anime på DVD med det samme (dvs 1998).

Hvor mye jeg har brukt? Tror ikke jeg er særlig interessert i å tenke på hvor mye jeg har brukt hverken på anime-delen eller på dvd'er totalt. :whistle:

Lenke til kommentar
Til EDIT: Det er mulig å gjøre de fleste spillere på det norske markedet multiregion/regionfri. Har du sjekket om du kan?

Klarte å få DVD spelaren i stua regionsfri, men den på maskina mi er det verre med.

Har forresten fått to DVDer til:

FMA vol.1

fmav1003small8ly.th.jpg

fmav1002small9wt.th.jpg

fmav1001small9hu.th.jpg

GitS: SAC vol.1

gitssacv1003small1ew.th.jpg

Og sist men ikkje minst, bilder av hylla der DVDene står

img0947small5cl.th.jpg

img0948small3tv.th.jpg

EDIT: Etter å ha sett litt meir på bileta og har funnet ut at eg bør rydde rommet mitt snart :whistle:

Endret av dotGif88
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det eneste jeg har på DVD er Cowboy Bebop. For å gjøre innlegget litt mer interessant lister jeg opp det jeg har på pc'n også.

Filmer

Cowboy Bebop The Movie

Escaflowne The Movie

Ghost In The Shell part 1

Akira

Pokémon 2000

Howl's Moving Castle

Princess Mononoke

Spirited Away

Grave of The Fireflies

Macross Plus The Movie

Porco Rosso

Kiki's Delivery Serivce

My Neighbor Totoro

Tokyo Godfathers

Laputa - Castle in the Sky

Darkside Blues

Millennium Actress

Serier

Wolf's Rain

Chobits

FLCL

Neon Genesis Evangelion

The Vision Of Escaflowne

Elfen Lied

Fruits Basket

Witch Hunter Robin

Samurai Champloo

Love Hina

Gantz

Kimi Ga Nozomu Eien

Midori no Hibi

Grenadier - Hohoemi no senshi

Read or Die OVA

Macross Plus

Macross Zero

Haibane Renmei

Paranoia Agent

Last Exile

Nå om dagen laster jeg ned The Melancholy of Haruhi Suzumiya fortløpende. 10 episoder ute hittils. En litt sær kanskje, men morsom serie. Anbefales å sjekkes ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...