Gå til innhold

Slik fungerer Wii (Wii)

Anbefalte innlegg

I'm rooting for Nintendo. What I don't like is that the way the Wii controller works depends a lot on how close you are to your TV. If you are five feet away it feels one way. If you are 10 feet away, it feels completely different.

Er ikke dette en motsigelse av det som sies i denne artikkelen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, jeg skjønner heller ikke helt hvorfor kontrolleren absolutt skal vite hvor man befinner seg, men kan jo lett se for seg et spill med presisjonsbevegelser der man styrer med mus, selv om man ikke vet hvor i rommet musa befinner seg.

6100484[/snapback]

Nei ingen streng nødvendighet å vite hvor i rommet den befinner seg, det har jo nærmest samtlige spill som hittil har blitt utgitt bevist ;). Men jeg haddde oppfattet det slik at den nettopp visste hvor i rommet den befant seg. I mine øyne var det jo det som var spesielt og nytt med hele greia. Dersom den ikke har mer funksjon enn en vanlig mus, er mer unøyaktig enn en vanlig mus, da er vel "nyvinningen" minimal?

Endret av Vice
Lenke til kommentar
da er det bare å håpe at f.eks Lucasarts gir oss et Jedi Knight-spill der lyssabelen lyder din minste vink. :)

6099835[/snapback]

Me wants! :dribble:

Håper utviklerne etterhvert blir så drevne med teknologien at de klarer å lage noe slikt.

6100755[/snapback]

Det var flere som spurte Lucasarts om dette på E3. Lucasarts-utviklerne bare smilte lurt. ;)

Lenke til kommentar
Ja, jeg skjønner heller ikke helt hvorfor kontrolleren absolutt skal vite hvor man befinner seg, men kan jo lett se for seg et spill med presisjonsbevegelser der man styrer med mus, selv om man ikke vet hvor i rommet musa befinner seg.

6100484[/snapback]

Nei ingen streng nødvendighet å vite hvor i rommet den befinner seg, det har jo nærmest samtlige spill som hittil har blitt utgitt bevist ;). Men jeg haddde oppfattet det slik at den nettopp visste hvor i rommet den befant seg. I mine øyne var det jo det som var spesielt og nytt med hele greia. Dersom den ikke har mer funksjon enn en vanlig mus, er mer unøyaktig enn en vanlig mus, da er vel "nyvinningen" minimal?

6100759[/snapback]

Jeg er kasnkje litt fantasi-løs, men jeg skjønner ikke hetl den store fordelen med å vite hvor i rommet man er heller, selv om dette skulle være enkelt å gjennomføre.

AtW

Lenke til kommentar
Jeg er kasnkje litt fantasi-løs, men jeg skjønner ikke hetl den store fordelen med å vite hvor i rommet man er heller, selv om dette skulle være enkelt å gjennomføre.

6100833[/snapback]

Sitter ikke på noen umiddelbare revolusjonerende idéer selv heller, men det var vel kanskje derfor jeg hadde håpet at at et produkt som refererte til seg selv som "revolution" kanskje skulle gi oss en smakebit...

Endret av Vice
Lenke til kommentar

6100833[/snapback]

Sitter ikke på noen umiddelbare revolusjonerende idéer selv heller, men det var vel kanskje derfor jeg hadde håpet at at et produkt som refererte til seg selv som "revolution" kanskje skulle gi oss en smakebit...

6100889[/snapback]

Revolution ville fortsatt passet. Men Wii lød bedre.

Lenke til kommentar

6100833[/snapback]

6100889[/snapback]

Jeg vil nå si at den endrer måten vi spiller på uansett, så en revolusjon vil nok dekke det vil jeg tro.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Jeg syns Nintendo har vært virkelig flinke til å lage en konsoll som kan konkurere mot Xbox og Playstation ut i fra hvilken markedsposisjon Nintendo har i dag.

Vis Nintendo hadde laget en helt lik og like kraftig konsoll som Xbox og Playstation hadde nok ikke mange kjøpt den. Men med en så revolusjonerende spilleropplevese samtidig som konsollen er gjort såpass billig. (En like kraftig konsoll som Xbox hadde antagelig kostet mye mer enn Xbox siden Nintendo ikke kunne budsjettert med å selge så mange konsoller som Xbox gjør).

Lenke til kommentar
Hvis maskinen er så low-tech, hvorfor venter de så lenge med å lansere den? burde egentlig ikke vært noe problem å masseprodusere den nå.

er vel utviklingen av kontrollsystemet som tar tid?

6101046[/snapback]

Kan være en ide å vente med å lansere til en del utviklere har fått ferdig noen gode spill til launch...

Lenke til kommentar

Maskinen er på ingen måte "low-tech".

Men utviklerne må få bli ferdige ja.

Og hvis utviklerne i dag må regne ut posisjoner osv. selv, så kan det jo være at Nintendo lager et system for dette i utviklingsverktøyene sine så de slipper det i fremtiden.

Forøvrig, la noen merke til baseball-spillet? Der beveget balltreet seg etter hvordan spilleren holdt det.

Lenke til kommentar
Maskinen er på ingen måte "low-tech".

Men utviklerne må få bli ferdige ja.

Og hvis utviklerne i dag må regne ut posisjoner osv. selv, så kan det jo være at Nintendo lager et system for dette i utviklingsverktøyene sine så de slipper det i fremtiden.

Forøvrig, la noen merke til baseball-spillet? Der beveget balltreet seg etter hvordan spilleren holdt det.

6101207[/snapback]

Den er jo low-tech i forhold til det andre som er på markedet nå.

AtW

Lenke til kommentar

Når dere snakker om teknologi og grafikk blir Hz og terraflopps helt irrelevant slik jeg ser det, det viktige er hvor god grafikken er, og hvor optimalisert konsollen blir til spillet slik at utviklerene kan lage fin grafikk. Dere kan mase så mye der vil om at Playstation 3 har allverdens teknologi, men faktum er at vist vi samenligner spillene Metroid Prime 3 og Red Steel med f.eks Lost Planet og Gears of War, så er det ikke flere år i forskjell, og Red Steel er tilogmed delvis utvilket på en Gamecube.

Red Steel og Lost Planet, dette er ikke flere års forskjeller i grafikk, hvertfall ikke med tanke på at Red Steel er delvis utviklet på en Gamecube og 360 Har vært ute i flere måneder.

Lenke til kommentar
Når dere snakker om teknologi og grafikk blir Hz og terraflopps helt irrelevant slik jeg ser det, det viktige er hvor god grafikken er, og hvor optimalisert konsollen blir til spillet slik at utviklerene kan lage fin grafikk.

Så en bra optimalisert amiga kan fint ha bedre grafikk enn en topp moderne PC? Klart teknologien har noe å si for hvor god grafikk man kan få. Det er greit nok at man kan veie opp endel med andre ting, men å si at det er "helt irrelvant" forstår jeg ikke hvordan du kan forsvare.

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...