anders-j Skrevet 13. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 var å kjøpte meg et kamera i dag, er nybegynner så det er ikke noe speilrefleks kamera her i gården. Bruker Canon Powershot A530 som jeg synes tar bra bilder. Men nå trenger jeg litt kritkk på noen av mine bilder. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 13. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) Bilde nr 2 og 3 synes jeg var de beste. På nr 2 skulle jeg ønske at fokus hadde vært nærmest kamera slik at du ikke hadde "ute av fokus" område både foran og bak samt at du kunne hatt med styre på sykkelen. Et lite løft med kamera hadde gjort susen. Sikkert mange som mener det ble for rotete i bakgrunn, men er nok slik hos de fleste familier. :!: Stilig bilde. Nr 3 gjorde seg i sv/hv selvom det er en del forskjell fra film til det digitale sv/hv som her. Prøver selv å få til "ekte" sv/hv følelse, men det er ikke lett på digitalt. Nr 4 var rett og slett meningsløst. Nr 1 ble for dårlig opplyst på gresset og for midtstilt og for......eeehhh.......kjedelig. Endret 13. mai 2006 av dhjerp Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 takk for svar ja nummer 1 ble kanskje litt dårlig opplyst på gresset, men bildet er tonet ned mot nesten sv/hv. Så farge på gresset er ikke lett å få når det nesten er sv/hv Fikk kameraet i dag så er enda i test fasen. Kanskje defor nr 4 ble tatt? men takk for kritikk Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 13. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 Syns alle bildene bærer preg av kjedsomhet :-) Tilfeldige motiv. kanskje mer en test av kamera? Til svarthvitt konvertering så foreslår jeg channel mixer i photoshop. Bruker den hele tia og det gir ofte gode resultater. søk på google for og lære mer. Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 (endret) ok Takk for kommentar Edit: Bedre nå? Endret 13. mai 2006 av anders-j Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 13. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 Hva med å få gresset i farge og ballen s/h? Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2006 Hva med å få gresset i farge og ballen s/h? 6098086[/snapback] sånn? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 14. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2006 Ble ikke så stilig som jeg hadde tenkt meg... Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 15. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2006 Var også litt kjedelig motiv syntes jeg. Men hvem tar da ikke de med et nytt kamera? Stå på.. Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mai 2006 hehe Blir mye prøving med nytt kamera Lenke til kommentar
ezkild Skrevet 15. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2006 En liten runde med levels gjør bildet litt mer svart/hvitt og ikke grått/hvitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå