LeGranDuc Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Er det noen som kan hjelpe meg med dette: Når jeg skrur på min nybyggede pc så klarer jeg lese: "No drive installed to the fasttrack controller. The BIOS id not installed." Etter det får jeg Insert systemdisk and hit enter. Har prøvd mye rart men ingenting skjer. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 LeGranDuc Du bør opplyse vilket hovedkort og resten av systemet ditt, Er mye enklere å hjelpe deg om du gjør det. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Har du fiksa i bios slik at den booter fra IDE? Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Har du satt diskene dine på RAID kontrolleren eller på de standard IDE-kontrollerne Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Han har satt disken på raid kontrolleren og det er en promise, Men det er ikke enkelt å hjelpe han om du må da en spanske for å prøve å hjelpe. Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Jeg har selv et ASUS A7V8X så jeg vet hvilket HK det er snakk om. Fint om han kunne poste hvilke HDD han har Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 Mitt system: -Asus A7V8X -XP2200+ -WDC80Gb 8Mb chace -Gainawald Geforce4 MX420 -Win XP Dette er en helt ny maskin som jeg har satt sammen selv, har sjekket alle tilkoblinger 3 ganger. Jeg skal alså boote fra windows cden. Tror jeg. Trying is the first step towards failing! [ Denne Melding var redigert av: LeGranDuc på 2002-10-05 16:41 ] Lenke til kommentar
Gribuz Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Har du satt CDROM til Firstboot Device ? Finner BIOS harddisken ? Mulig du må sette en jumper på harddisken, jeg hadde selv prob med at HK ikke fant harddisken. Prøv og sette jumper på CS ( cable select ) det hjalp for min del Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 larsgutt Ville installert raid kontroller driveren etter at du har satt cd/dvd første oppstart enhet i bios, Er ikke sikker du trenger å gjøre det når du bruker cd platen som oppstarts medium. Lenke til kommentar
chimera Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Jeg har Samme HK m/SATA/LAN/1394/Audio(altså toppmodell). WD800JB XP2400+ ect. Se på linken under... Les gjennom manualen nøye. Sett HDen som "master"(ved å flytt jumperen bakpå HDen til en bestemt posisjon) på Pri_IDE connectoren med en ATA133/100/66 80-pins kabel(ikke på Pri_RAID). Boot opp. Gå i BIOS ved å trykke DEL og gå under seksjonen "boot". Velg "Legacy floppy" som first boot device, "Atapi cd-rom" eller "other atapi device" som andre bootdevice og til slutt som 3. "IDE Hard Drive" og "None" som fjerde. Bootdisk: Lag deg en oppstartsdiskett i win9x, boot opp med XP orginal cd, Format a:/s i DOS, Boot opp med Win98SE cd eller gå på http://www.bootdisk.com og finn det som passer. Hvis du har en win9x/dos basert bootdisk kjør først: fdisk.exe->ja, støtte for større partisjoner->Opprett Primær DOS partisjon(aktiv)->avslutt Kjør restart.com Boot opp på nytt: Format c: -> ja Restart.com Boot opp på nytt: Kjør d:/i386/winnt.exe for å starte installasjon av 2000/xp -> konverter til NTFS Kjør Install.exe eller setup.exe i Win9x Følg instrukser! Lykke til! Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Takk for all hjelp. Nå virker alt bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå