Gå til innhold

Spill-kjøp fra utlandet...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Alt under 200kr. er avgiftsfritt. Bøker er det eneste som slipper mva. og avgifter.

Skal du fortolle selv betaler du mva. og div. avgifter til toll myndighetene pluss 62kr. pr. pakke til posten. Disse er ikke lokalisert på samme sted.

Noe dritt..........

Lenke til kommentar

Norge suger ufattelig hardt. kjøpte noe for 1500 DKK, +200 dkk i porto - det endte med 2500 norske kroner når jeg skulle hent på posten.

jeg måtte betale moms på alt - inkludert porto(!), pluss jeg måtte betale posten 150 kroner for å finne ut hvr mye toll/moms jeg skulle betale. (dette kunne jeg gjort selv for 80kr eller noe sånt)

til slutt måtte jeg betale 100kr i gebyr siden det var postoppkrav i danske kroner, og jeg ville betale i norske. (det er en del andre gebyr også)

Helt sykt.

Tips: vanligvis kjøper jeg fra USA - og forhåndsbetaler! (bank transfer)

da ber jeg dem om å skrive en falsk faktura (med ca halve prisen) og da slipper du en del moms og stuff. kanskje ikke så lovlig, men herregud! det får være grenser for hva vi skal finne oss i!!

ikke nok med at det er SVINDYRT i norge - de skal straffe oss hvis vi bestiller fra utlandet!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-03 21:49, GeeZuZz skrev:

ikke nok med at det er SVINDYRT i norge - de skal straffe oss hvis vi bestiller fra utlandet!

Det er vel en sammenheng mellom det der. For å holde den høye prisen i Norge må de ha masse avgifter på import slik at de minker konkurranse for utlandet.

Hadde Norge vært konkurransedyktig når det gjelder pris, så hadde de ikke trengt de høye avgiftene.

Lenke til kommentar

For en måned siden kjøpte jeg Nascar Racing 2002 season fra Sierra sin online store i UK.

Jeg var svinheldig.

For det første. De solgte det for kun £19,95.

Betalte med Visa. Betalte for fraktmetode: Utvidet air mail. Kostet kr £6,50.

Totalt ble kontoen da belastet med kr 340,- (£26,45).

Spillet ble bestillt torsdag kl. 12.00. Fikk beskjed om at pakken var sendt torsdag kl. 16.00.

Lørdag lå den i postkassen hjemme.

Her er det flere ting som klaffet. Det er ikke sikkert det blir slik hver gang:

1. Pakken så ut som en DVD film. Dette kan ha gjort at den gikk gjennom tollen.

2. Den kostet bare £19,95. Selv om det er over kr 200,-, er det så lite over at det ikke er sikkert at tollen brydde seg.

3. Så lenge pakkene fra utlandet blir sendt som brev og ikke som pakke (noe som skjedde her), blir det kun tatt stikkprøver fra tollens side. Min erfaring er at alle brev slipper gjennom uten kontroll. Alle pakker blir stoppet.

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

Det beste er å e-maile firmaet du kjøper fra og forklare dem vilke rasshøl lover det er i dette landet!!! Det gjorde jeg med et Canadisk firma når jeg kjøpte Wizardry 8 fra Canada de sendte spillet som en bok he he og cd`ene lå inne i boka "usermanual" og det kom rett i postkassa uten noe problemer! Who need`s the game box? Betalte med Visa.

garrettl.jpg

JEG ER EN JÆVLA TAFFER!!!

http://9974.rapidforum.com/

[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-04-07 10:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 17:58, Tåka skrev:

Det beste er å e-maile firmaet du kjøper fra og forklare dem vilke rasshøl lover det er i dette landet!!! Det gjorde jeg med et Canadisk firma når jeg kjøpte Wizadry 8 fra Canada de sendte spillet som en bok he he og cd`ene lå inne i boka "usermanual" og det kom rett i postkassa uten noe problemer! Who need`s the game box? Betalte med Visa.

Meget najs! Jeg ble nødt til å *piratkopiere* (det grøssende ordet som blir hatet som pesten i dette forumet) det jeg, siden ingen i norge har vett til å ta det inn. Holdt på å bestille på amazon, men jeg er redd for frakt og toll og dritt, så det letteste var å snyte av kameratens adsl en helg og laste ned 3 cd's isoen.. Jeg angrer egentlig litt, for det er mer morro med et orginalt spill MED brukermanual.. Men jeg fikk ihvertfall spillet. Og nyter det!

Norge sux!

Lenke til kommentar

Jeg er NESTEN enig med Zimen pga alle toll og postens avgfter spill som IKKE kommer til Norge blir drept av avgifter og sånne ting til slutt så kommer spillet på 1000 kr istede for kr 499 som det hadde kosta her !! Så kanskje vi kan si at staten Norge er med på at vi lager "pirat kopierte spill pga avgiftene??

Og det verste jeg kan si dere om og innportere et spill var når jeg innporterte "Wizard and Warriors"

Jeg sto 1/2 time i kø ved posten og her måtte jeg betale 135 kr i gebyr for at de skulle finne lappen til tollerne og når jeg kom til tollerne så måtte jeg vente på en dame som kunne finne pakka og det tok 45 minuter(PGA) hun skulle selfølgelig ha matpause! og når pakka kom frem så måtte jeg til Tollsjefen og få et stempel og tilbake i køen ved posten for og få en ny lapp og hente pakka jeg tror jeg bruke 4-5 timer på denne oprasjonen!

garrettl.jpg

JEG ER EN JÆVLA TAFFER!!!

http://9974.rapidforum.com/

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-04-07 10:37 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-04-07 10:40 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-04-07 10:51 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...