Alexi Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Kan python "erstatte" scriptspråk som php/asp og javascript/vbscript? Mao, kan man programmere web med python? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Kan python "erstatte" scriptspråk som php/asp og javascript/vbscript? Mao, kan man programmere web med python? 6096512[/snapback] Ja, man kan det. Det finnes vel også andre alternativer som f.eks Django... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Kan python "erstatte" scriptspråk som php/asp og javascript/vbscript? Mao, kan man programmere web med python? 6096512[/snapback] Ja, man kan det. Det finnes vel også andre alternativer som f.eks Django... 6096589[/snapback] Django er ikke et alternativ i stede for python, men et rammeverk som brukes sammen med python. For å svare på det første spørsmålet så kan python erstatte php/asp men ikke JavaScript. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg har sett litt på python.org, men det er så mange forskjellige ting som står under web programmeringen. Kan noen si hva jeg trenger for å lage websider med python, og hva jeg trenger å installere for å få testet det ut sidene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg har sett litt på python.org, men det er så mange forskjellige ting som står under web programmeringen. Kan noen si hva jeg trenger for å lage websider med python, og hva jeg trenger å installere for å få testet det ut sidene. 6102967[/snapback] Jeg kan ambefale deg Django ( djangoproject.com ). Hvordan du installerer django står godt forklart på sidene deres, samt hvordan du kommer i gang. Det finnest også andre alternativer som Turbogears, web.py, osv.. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg har sett litt på python.org, men det er så mange forskjellige ting som står under web programmeringen. Kan noen si hva jeg trenger for å lage websider med python, og hva jeg trenger å installere for å få testet det ut sidene. 6102967[/snapback] Det kommer veldig an på hva du er ute etter, og også hvilket OS/Web-server du må bruke. Kan du si noe om det? Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg tenkte jeg skulle lage meg en gitar side med tablaturer/noter og slikt. Jeg bruker windows, har ikke noe server, bare tester det på maskina mi. Har fått installert django nå og sett litt på tutorialen djangoproject.com, ser ganske kult ut. Har testet Karrigell litt også, var litt tøfft det og. Tror jeg tester begge deler litt. Lenke til kommentar
hyfe Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Jeg tenkte jeg skulle lage meg en gitar side med tablaturer/noter og slikt. Jeg bruker windows, har ikke noe server, bare tester det på maskina mi. Har fått installert django nå og sett litt på tutorialen djangoproject.com, ser ganske kult ut. Har testet Karrigell litt også, var litt tøfft det og. Tror jeg tester begge deler litt. 6105541[/snapback] Hvis du skal kjøre egen webserver anbefales Twisted Web meget sterkt. (gratis, Open Source og utrulig kult). Det er skrevet i Python, så integreringa med Python blir ikke spesielt mye problem . Hvis planen er å slenge det et annet sted, så må du nok belage deg på Apache / Mod-python . Dette er ikke spesielt vanskelig å sette opp på egen maskin for testing heller. Django er så vidt jeg vet bare et rammeverk for å skrive kode kjapt og bra, så du må uansett ha Apache / Mod-python. Har ikke brukt det, så veit ikke om det faktisk er tidsbesparende for små engangs-prosjekt, men jeg har mine tvil Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Fant en fin guide for å sette opp django, postgresql, apache og mod_python her: http://thinkhole.org/wp/2006/04/03/django-on-windows-howto/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå