Gå til innhold

Hva kan man lage i C++?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

man kan bruke C++ til webprogrammering (dynamiske sider som du sier), men som regel er det bortkastet tid da det finnes alternativer som er lettere og på mange måter bedre

 

gå for et språk med en REPL, som f.eks. Python, Ruby, Common Lisp e.l.

 

forøvrig synes jeg spørsmålene dine begynner å bli latterlige, da de er svart på ganske mange ganger før både i tråder du selv har startet og andre tråder under "Generell.." .. er du ikke lei av å stå og hoppe opp-og-ned på start-streken snart?

Endret av dayslepr
Lenke til kommentar

En kjapp titt på alle trådene til Alexi tyder på det du sier ja, dayslepr... Alexi; det nytter ikke bare å stille en masse spørsmål om hva som kan brukes til hva og hva som er best til hva. Ta å kom igang med noe, bestem deg for noe å starte med. Det har ikke så forferdelig mye å si hva du begynner med, så lenge du begynner med noe. Da mange programmerings språk ligner på hverandre, og har du lært ett språk så har du mulighet til å utnytte det du har lært ved videre tilegning av andre språk.

 

Som resten av folket her sier, så er vel ikke c++ akkuratt det som er best egnet for webprogrammering. Her er vel java(script) og PhP mer en god nok.

Lenke til kommentar

Beklager at jeg har irritert flere her. Jeg har akkurat begynt å lære meg programmering, og synes det er kjempemorsomt og spennende, men det er så mye jeg lurer på og jeg er kjempenysgjerrig på alt. Så har jeg sett på flere språk, men det melder seg fort spørsmål, sånn som hva som egner seg til hva. Tenker også litt på evt. arbedsliv og hva som er lurest å begynne å ta tak i. Dette forumet virker seriøst og det synes som om dere er mange som har skikkelig gode kunnskaper her inne. Derfor har jeg spurt og gravd om det jeg har lurt på. Men jeg tar til meg kritikken, og beklager igjen. Skal prøve å finne ut av ting på andre måter.

Lenke til kommentar
hvis du tenker på arbeidslivet vil nok java/php være det beste valget, det er veldig få som etterspør c++ kodere.

6101192[/snapback]

 

Hva baserer du det på?

 

Markedet ribbes for det som finnes av dyktige programmere nå, nærmest uavhengig av språk. Jeg vil gå så langt som å påstå at det er lettere å få jobb om man er dyktig på C++/Java eller .NET, enn hva det er med PHP i sekken. Det har vært en overflod av webutviklere i lang tid, og nå ruller den trenden over mot teknologi som J2EE og .NET, fremfor PHP.

 

Erfaringsmessig er det høyere kvalitet blant de som har brukt mye tid på C++, enn de som har sittet med skjegget i PHP-eska -- så jeg ville heller ha hyret fyren fra førstnevnte leir.

Lenke til kommentar
mulig jeg var litt rask. Det er helt riktig at c/c++ er de språkene som har størst bruksområder. Men det er også en tydelig økning i bruken av høynivå språk, når man lager programmer.

6138897[/snapback]

Det er klart at høynivå språk har fått stor utbredelse. Men hvis man skal ha programmer som krever hurtighet, blir C/C++ stadig brukt. De fleste programmer for Linux/UNIX blir stort sett kodet i C/C++.

Lenke til kommentar
mulig jeg var litt rask. Det er helt riktig at c/c++ er de språkene som har størst bruksområder. Men det er også en tydelig økning i bruken av høynivå språk, når man lager programmer.

6138897[/snapback]

Det er klart at høynivå språk har fått stor utbredelse. Men hvis man skal ha programmer som krever hurtighet, blir C/C++ stadig brukt. De fleste programmer for Linux/UNIX blir stort sett kodet i C/C++.

6138916[/snapback]

Ingen grunn til å bruke c/c++ for hastighet alene. Men når det er snakk om hardware-nær programmering og embeddede systemer så har vel c fortsatt en nisje her.

Lenke til kommentar

Ser ofte stillinger som krever C/C++, C# Java eller Visual Basic, veeeldig sjeldent noen trenger noen som kan PHP.

 

Og skal man lage til embedded systems er det vel hovedsaklig C eller Java som blir brukt.

 

Det er ikke mange begrensninger for hva du kan lage i C++, men det er ikke alltid det beste valget, siden det krever tålmodighet (selv enkle ting tar tid å lage i C++)

 

Som til webprogrammering er C++ ikke så godt egnet (selvom et C++ program i CGI hadde avlastet serveren betraktelig forhold til noe laget til ASP eller et PHP script)

Lenke til kommentar

Hvis noe skal skrives til et embedded system, er det ikke tvil om hva jeg ville valgt av Java og C. Hadde helt klart valgt C. Både fordi C er et kraftigere språk, og fordi at jeg faktisk synes C er mer oversiktlig og strukturert enn Java. Det siste halve året har jeg brukt C i et fag som heter Bildeteknikk, og jeg har aldri lært så mye programmering som da jeg begynte med C.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...