Gå til innhold

Nedgradere frå winxp til 2k.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Eg har winxp, og lurte på korleis eg kan nedgradere til 2k.

Når eg satte inn 2k-cd'en, kom det opp at 2k var gamlare enn xp, og at instaleringsprosessen ikkje kunne starte.

6096285[/snapback]

Boot fra CD'en i stedet, problemet er , at dersom du vil ha med innstallerte programmer og slikt automagisk så kan du glemme dette. Du må kjøre en clean install da 'nedgradering' ikke støttes.

_nifty_

Lenke til kommentar

Ok, takk for hjelp.

Eg litt noob på dette området, men når eg trykker på brows this cd, og går inn på mappa "bootdisc", kan eg åpne eit program som heiter MAKEBOOT.

Når eg startar programmet, kjem dette:

post-91359-1147547573_thumb.jpg

Skal eg bruke dette?

Lenke til kommentar
Ikke gjør det! Win 2000 er no dritt! :(

6106732[/snapback]

Kan du begrunne dette?

Ettersom jeg har erfart er bare XP en utvikling av 2000. Legge til litt brukervennlighet, nytt utseende og litt ekstra funksjoner, så har du XP.

For meg har 2000 fungert bra på mine maskiner, men har blitt litt for "kjedelig."

EDIT: Støtter trådstarter med 64mb ram :p ...

Putt inn CD'en ved oppstart av maskinen, og formater disken. Tror det blir vanskelig å degradere med 2000, slik som man kan oppgradere med XP.

Endret av Trussl
Lenke til kommentar
Grunnen er at pc'en går så seint som f med xp på.

800MhZ Intel P3 og 64MB RAM!

6108563[/snapback]

Aha. selvfølgelig.

Merk at 800MHZ er mer enn nok, så hvis du hadde fått tak i en 256mb-rambrikke, hadde du vært i fint farvann. Kanskje enklere enn å skulle styre med reformatering?

Lenke til kommentar

Nei, eg har bestemt meg for å bruke 2k.

Eg skal no prøve å vise kva eg prøvar på. Begge pc'ane er "ferdig-pc'ar"

Saken er:

PC1: Xp med CD.

PC2: 2k med CD.

Ein gang, kopierte eg 2k frå cd'en til xp'en min (PC1), for at det skulle virke viss eg hadde mista CD'en... Det klarte eg å gjere, men heldigvis kunne eg berre brenne 2k frå PC1 til ein cd. Men dette virkar jo ikkje!

Råd?

Blei litt rotete forklaring, mogleg erg har forklart feil eller har glømmt ting :)

Post nr 1 var berre noko eg lurte på då eg starta CD'en på PC1.

Endret av Fjott
Lenke til kommentar

Høyreklikk på My Computer - Properties - Advanced - Performance, Settings - velg "Adjust for best performance" :)

Forøvrig kan du også skru av System Restore for samtlige disker dersom du ikke benytter deg av dette. Jeg har aldri brukt System Restore (jeg er reinst-purist), så jeg har bare slått det av siden det krever så mye plass. Men mistenker det å bruke en del resurser på eldre maskiner.

System Restore-instillingene finner du også under My Computer - Properties - System Restore.

Prøv hvertfall disse to før du installerer 2K.

Personling er mine erfaringer med 2K at det er mye, mye tregere enn XP - og da uten de konfigurasjonene jeg har nevnt tidligere i denne posten!

Jeg tror at problemet ditt er ikke at XP er tregt, men bare feilkonfigurert. :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...