Arne Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Hei! Eg har winxp, og lurte på korleis eg kan nedgradere til 2k. Når eg satte inn 2k-cd'en, kom det opp at 2k var gamlare enn xp, og at instaleringsprosessen ikkje kunne starte. Lenke til kommentar
nifty Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Hei!Eg har winxp, og lurte på korleis eg kan nedgradere til 2k. Når eg satte inn 2k-cd'en, kom det opp at 2k var gamlare enn xp, og at instaleringsprosessen ikkje kunne starte. 6096285[/snapback] Boot fra CD'en i stedet, problemet er , at dersom du vil ha med innstallerte programmer og slikt automagisk så kan du glemme dette. Du må kjøre en clean install da 'nedgradering' ikke støttes. _nifty_ Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Du kan jo ta å starte maskina med Windows 2000 cd`en i og boote fra den da. Det skal gå fint det. Da får du installert Windows 2000. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Ok, takk for hjelp. Eg litt noob på dette området, men når eg trykker på brows this cd, og går inn på mappa "bootdisc", kan eg åpne eit program som heiter MAKEBOOT. Når eg startar programmet, kjem dette: Skal eg bruke dette? Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Kan du ikke bare sette cd`en i maskina og boote maskina da? Du bør da huske på å sette cd til å boote først. Skal faktisk ikke være vanskeligere enn det. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Okkidoki... Kan ikkje idag, men skal prøve imorgon. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Og hva er så grunnen til nedgraderingen? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Ikke gjør det! Win 2000 er no dritt! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Grunnen er at pc'en går så seint som f med xp på. 800MhZ Intel P3 og 64MB RAM! Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Ikke gjør det! Win 2000 er no dritt! 6106732[/snapback] Kan du begrunne dette? Ettersom jeg har erfart er bare XP en utvikling av 2000. Legge til litt brukervennlighet, nytt utseende og litt ekstra funksjoner, så har du XP. For meg har 2000 fungert bra på mine maskiner, men har blitt litt for "kjedelig." EDIT: Støtter trådstarter med 64mb ram ... Putt inn CD'en ved oppstart av maskinen, og formater disken. Tror det blir vanskelig å degradere med 2000, slik som man kan oppgradere med XP. Endret 15. mai 2006 av Trussl Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Grunnen er at pc'en går så seint som f med xp på.800MhZ Intel P3 og 64MB RAM! 6108563[/snapback] Aha. selvfølgelig. Merk at 800MHZ er mer enn nok, så hvis du hadde fått tak i en 256mb-rambrikke, hadde du vært i fint farvann. Kanskje enklere enn å skulle styre med reformatering? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Nei, eg har bestemt meg for å bruke 2k. Eg skal no prøve å vise kva eg prøvar på. Begge pc'ane er "ferdig-pc'ar" Saken er: PC1: Xp med CD. PC2: 2k med CD. Ein gang, kopierte eg 2k frå cd'en til xp'en min (PC1), for at det skulle virke viss eg hadde mista CD'en... Det klarte eg å gjere, men heldigvis kunne eg berre brenne 2k frå PC1 til ein cd. Men dette virkar jo ikkje! Råd? Blei litt rotete forklaring, mogleg erg har forklart feil eller har glømmt ting Post nr 1 var berre noko eg lurte på då eg starta CD'en på PC1. Endret 15. mai 2006 av Fjott Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Det kan ikke ha noe med at din winXP cd bare er en recovery disk? Altså at det må være xp pre-innstalert på dataen fra før? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Nei, det er ikkje snakk om å instalere Xp, det er 2k det er snakk om... Nei, det er fullversion. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Høyreklikk på My Computer - Properties - Advanced - Performance, Settings - velg "Adjust for best performance" Forøvrig kan du også skru av System Restore for samtlige disker dersom du ikke benytter deg av dette. Jeg har aldri brukt System Restore (jeg er reinst-purist), så jeg har bare slått det av siden det krever så mye plass. Men mistenker det å bruke en del resurser på eldre maskiner. System Restore-instillingene finner du også under My Computer - Properties - System Restore. Prøv hvertfall disse to før du installerer 2K. Personling er mine erfaringer med 2K at det er mye, mye tregere enn XP - og da uten de konfigurasjonene jeg har nevnt tidligere i denne posten! Jeg tror at problemet ditt er ikke at XP er tregt, men bare feilkonfigurert. Endret 16. mai 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Oki, då får eg prøve med XP-CD'en då. Må eg ringe til Windows for å aktivere? Det gid eg ikkje, så det blir ikkje aktuelt. XP'en er jo instalert frå før. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Dersom du ikke har formatert eller lagt in XP på nytt er det jo bare å starte på vanlig måte. Aktivering trenger du jo kun når du har lagt in XP på nytt fra "scratch". Lenke til kommentar
Arne Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 Saken er den at eg må både formatere og reinstalere windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå