Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilkobling funker ikke [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei! Har nylig reinstallert windows, og får ikke internett til å virke. Kan være at det er fordi jeg har dratt en kabel rundt huset, og inn i PCn. Den fungerer slik at jeg er koblet til ruter med 1 TP, som går ut veranda døra og på midten så er det en slags kobling, slik at jeg kan koble sammen 2 TPer. Denne er isolert. Den går videre inn vinduet på mitt rom og inn i PCn. Når jeg plugger inn TPn lyser det grønt, og det gjør det også på ruteren. Hva er problemet? Lyser nettverkskortet mitt grønt fordi at jeg er tilkoblet den "koblingen", eller fordi at den har forbindelse med ruter? Prøvde også å skrive ipconfig i CMD, da sto det bare Windows XP Internettettellernoe. Er det noe galt med windows tro? Takker for all hjelp!

Endret av zeeq
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Har nylig reinstallert windows, og får ikke internett til å virke. Kan være at det er fordi jeg har dratt en kabel rundt huset, og inn i PCn. Den fungerer slik at jeg er koblet til ruter med 1 TP, som går ut veranda døra og på midten så er det en slags kobling, slik at jeg kan koble sammen 2 TPer. Denne er isolert. Den går videre inn vinduet på mitt rom og inn i PCn. Når jeg plugger inn TPn lyser det grønt, og det gjør det også på ruteren. Hva er problemet? Lyser nettverkskortet mitt grønt fordi at jeg er tilkoblet den "koblingen", eller fordi at den har forbindelse med ruter? Prøvde også å skrive ipconfig i CMD, da sto det bare Windows XP Internettettellernoe. Er det noe galt med windows tro? Takker for all hjelp!

6096257[/snapback]

Vel.

Dersom du bare har satt to TP kabler inn i en splitter, vil du nok ha et problem med nettverkskonnektiviteten. Kjøp deg en liten 4 porters switch og sett inn i stedet for det splitteren så tenker jeg du kan tute og kjøre videre.

_nifty_

Lenke til kommentar

6096257[/snapback]

Vel.

Dersom du bare har satt to TP kabler inn i en splitter, vil du nok ha et problem med nettverkskonnektiviteten. Kjøp deg en liten 4 porters switch og sett inn i stedet for det splitteren

så tenker jeg du kan tute og kjøre videre.

_nifty_

6096290[/snapback]

Det er ikke en splitter. Den fungerer slik;

------> /==/ <-------

Her er /==/ den saken som kobler sammen TPene, og ----> er en tp ende. Kobler TP endene inni den lille boksen.

...switch går nok ikke, siden ledningen er utendørs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...