TommyL Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Heisann! Jeg har et Asus P4P800 SE, og to Promise Ultra 133TX2 IDE kontrollerkort. Nå har jeg kjøpt et kontrollerkort til, samme typen, men maskinen finner kun to om gangen. Alle tre funker, jeg kan bytte dem om, men som sagt finner maskinen bare to samtidig. Noen som kan ha en formening om hvorfor? MVH TommyL Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Du må neste se på bruksmanualen for kortet ditt når det gjelder PnP/PCI configurations. Dvs at hvis alle PCI sloter er opptatt (og noen av dem deller signals med skjermkort eller sata porter )så du kan få IRQ konflikter. Så hvis de blir ikke detektert automatisk (plug and play) så du må prøve å manuelt styre IRQ tildelingen....tror jeg. ( bare forslag) Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Hei! Jeg har tre ledige PCI spor, har prøvd alle kombinasjoner. Har ikke så veldig greie på dette med tildeling av IRQ....står i auto. Kanskje jeg skulle prøve å forandre litt på dem. MVH TommyL Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Hei! Jeg har tre ledige PCI spor, har prøvd alle kombinasjoner. Har ikke så veldig greie på dette med tildeling av IRQ....står i auto. Kanskje jeg skulle prøve å forandre litt på dem. MVH TommyL 6096687[/snapback] Ja da du må se under maskinvare /enhetsbehandling , vis resurser etter type eller noe sånt , for da ser du alle IRQ som er tildelt, og ut fra det du kan prøve deg fram. Men i tillegg det skal væra informasjon i bruksmanualen om IRQ tildelingen for kortet du har. Det er viktig for der står det hva deler hva og med hva. Når du har fått tak i det , så du kan prøve deg fram. men du verden alle de diskene der , er det en slags server du prøver deg på, og har du nok med strøm ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Du bør nok sette opp IRQèr manuelt siden pnp ikke finner PCI-portene automatisk. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Ok, skal prøve det. Takker for svar! MVH TommyL Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Da har jeg vært i kontakt med Promise, og det viser seg at jeg ikke kan bruke mer enn to Ultra133TX2 på mitt system. Noen som vet om jeg kan bruke S-ATA kontrollerkort sammen med Ultra kortene mine? Evt hvilke hovedkort som støtter bruk av mer enn to Ultra kort? MVH TommyL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå