Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg brukket fingeren? :S

Anbefalte innlegg

Hei.

Var ute å spilte basket nå nettopp, og jeg skulle ta imot ballen. Det gikk litt dårlig, så ballen landa på tuppen av fingrene mine. Nå gjør det forferdelig vondt om jeg prøver å bøye langfingeren, og jeg greier ikke bøye den "helt ned" selv.

Har jeg brukket fingeren? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så lenge du greier å bevege den, er den neppe brukket. Tipper du har forstuet den.

6096139[/snapback]

Ok, det var bra! Jeg får bare vente å se om den blir bedre! :)

6096153[/snapback]

Hold den i ro noen dager så skal du se den kommer seg. Å mose fingeren når man spiller basket er jo en klassisk skade, en basketball er jo igrunn ganske tung og diger... Har opplevd det der selv en gang eller to og det gjør temmelig vondt. Vil ikke akkurat anbefale deg å melde deg på NM i fingerkrok en de nærmeste dagene for å si den sånn :p

Lenke til kommentar
Du bør putte den i et varmt og kanskje litt fuktig sted. Ved å gjøre det leges forstuelsen raskere. Bare pass på at du vasker fingeren godt før du skal spise.

6096312[/snapback]

Uffda, er det strengt tatt nødvendig? :!:

Eg sparka minstetåa i sofaen for nokre veker sidan, den vart raud som ei plomme og det kjentes ut som eg hadde knukke 3-4 bein inni der. Etter 2-3 veker vart den nokonlunde OK igjen, men kjenner det om eg legg press på den enda :p

Lenke til kommentar
Du bør putte den i et varmt og kanskje litt fuktig sted. Ved å gjøre det leges forstuelsen raskere. Bare pass på at du vasker fingeren godt før du skal spise.

6096312[/snapback]

I noen sekunder trodde jeg det var et seriøst råd.

Lenke til kommentar
Så lenge du greier å bevege den, er den neppe brukket. Tipper du har forstuet den.

6096139[/snapback]

Ikke enig, jeg har brukket mange bein oppgjennom årene, derav to fingre. Jeg greide bevege de selvom de var brukket *hardcore* :w00t:

Lenke til kommentar
Var ute å spilte basket nå nettopp, og jeg skulle ta imot ballen. Det gikk litt dårlig, så ballen landa på tuppen av fingrene mine. Nå gjør det forferdelig vondt om jeg prøver å bøye langfingeren, og jeg greier ikke bøye den "helt ned" selv.

Har fått akkurat samme skaden selv mange ganger, både som keeper (fotball) og som volleyballspiller.....er nok bare en av leddene (eller fler) i fingern som har fått seg en smell. Gjør jæ.... vondt til å begynne med, men går fort over (et par dager). Bare å teipe fingern å spille videre....

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Hei.

Har jeg brukket fingeren?  :cry:

6096113[/snapback]

Spør lege!

Hva er sannsynligheten for at en av oss vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...