Explorer Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Hei. Fikk vite at mine foreldre har fått seg ny internettlinje fra nevnte leverandør. Dette førte til at routeren på magiskt vis sluttet å virke. Fant da ut at grunnen til at det sluttet å virke var at de hadde fått ny IP (hadde Bluecom tidligere også), fra en som begynte med 195 til en som nå begynner med 81. Saken er at de ikke har fått noen informasjon om ny gateway og nettverksmaske. Dette er vel noe som er felles for nesten alle oppkoblingene fra samme ISP, så jeg lurer på om det er noen der ute som har linje fra Ventelo Bluecom (og kanskje en IP som starter med 81) som kunne tenke seg å legge ut hvilken nettverksmaske og gateway dere bruker? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Så lenge de ikke har bestilt fast ip så sett routeren på dhcp. Då får du automatisk nettverksmaske og gateway. Skal du legge den inn så må du har fra en som er på samme sentral. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå