Gå til innhold

Hva er den beste gaming data'en til +/- 15000,- nå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
A6Ja maskinen har best skjermkort av alle her, unntatt XPS maskinen, da. Tror den vil være den beste til spill.

6103410[/snapback]

Ok, men er jeg på villspor nå?

6103428[/snapback]

Ja, den har altfor dårlig skjermkort til å være en "gaming data".

Se etter en maskin med ATI X1600, Nvida Go7800 eller Go7900 skjermkort.

Edit: Go7600 _kan_ kanskje holde også, hvis man ønsker å begrense prisen litt. Core Duo prosessor er også fint. Mange foreslår Asus A6Ja, den er nok et ganske trygt valg. Ligger på 12-14k.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Nei, det gjør det ikke, men når han kommer med en drittmaskin til 14k er det jo ikke dumt å vise til noe som nesten koster halvparten og faktisk er bedre.

Men en m1710 er nok gamingmaskinen trådstarter er ute etter.

6101409[/snapback]

Den har "bare" 2,16 GHz, har egentlig GHz'en mye å si?

(Sitter nå foran en stasjonær på 2,2 GHz som ikke greier så bra grafikk!)

6103303[/snapback]

For det første:

en core solo på 2.16ghz er LANGT bedre enn en pentium 4 på 2.2ghz (tilsvarer kanskje en på litt over 3ghz tror jeg)! XPS'en er i tilleg core duo, dvs to kjerner, som igjen betyr enda bedre ytelse

for det andre:

når det gjelder grafikk har skjermkortet mest å si. selv om din stasjonære ikke har verdens beste CPU, ville den nok klart mange spill med bedre skjermkort. og ja; skjermkortet på XPS'en er meget godt, det beste du finner i bærbare!

Lenke til kommentar
Nei, det gjør det ikke, men når han kommer med en drittmaskin til 14k er det jo ikke dumt å vise til noe som nesten koster halvparten og faktisk er bedre.

Men en m1710 er nok gamingmaskinen trådstarter er ute etter.

6101409[/snapback]

Den har "bare" 2,16 GHz, har egentlig GHz'en mye å si?

(Sitter nå foran en stasjonær på 2,2 GHz som ikke greier så bra grafikk!)

6103303[/snapback]

For det første:

en core solo på 2.16ghz er LANGT bedre enn en pentium 4 på 2.2ghz (tilsvarer kanskje en på litt over 3ghz tror jeg)! XPS'en er i tilleg core duo, dvs to kjerner, som igjen betyr enda bedre ytelse

for det andre:

når det gjelder grafikk har skjermkortet mest å si. selv om din stasjonære ikke har verdens beste CPU, ville den nok klart mange spill med bedre skjermkort. og ja; skjermkortet på XPS'en er meget godt, det beste du finner i bærbare!

6105085[/snapback]

Uenig.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Hittil står mellom denne og denne, hva bør jeg velge?

6107076[/snapback]

Begge er sikkert gode valg.

OBS!! Hvis du tar Dell'en, så TA VEKK 3 års "hjemmeservice", og sett på et Go7900 skjermkort!! X1400 er ikke bra nok til en "gaming pc"! Prisen blir ca samme som i forslaget ditt.

Dell'en er større og tyngre enn Asus'en. Dell'en har raskere men mindre harddisk.

Kjenner ellers ikke disse maskinene nok til å gi noen konklusjon..

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Nevner igjen Inspiron 9400. Kom et nytt skjermkort i dag. 14,840.00 kr, men kun med 512 MB RAM (2 x 256 MB). Ellers gode konfigurasjoner (link:http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=no&cs=nodhs1&kc=305&l=no&oc=N05945&s=dhs&sbc=inspn_9400) Så kan du prøve å ringe en dell-forhandler for å prøve å bytte dette til et ramkort, for så å kjøpe et ekstra på komplett.no .

6109783[/snapback]

Er Dell data'en bedre en Asus'en da?

Lenke til kommentar
Hvordan er XPS å ta med seg?

6103373[/snapback]

GLEM XPS, GÅ INN PÅ DELL.NO OG SJEKK PRISEN: 18788,- FOR DEN BILLIGSTE!

6103385[/snapback]

Tullprat! Gå på dell, privat, flere tilbud og du finner den rimeligste xpsen til 15.499,- :)

6114816[/snapback]

Jeg fikk bare 16490,-. Går nok likevel for ASUS'en. XPS'en hadde nesten dårligere specs når jeg dro den så langt den i pris!

EDIT: Kan du vise meg en link eller noe til hvordan du fikk den ned på 15499,- :hmm:

Endret av -->MaDs<--
Lenke til kommentar
Edit: Go7600 _kan_ kanskje holde også, hvis man ønsker å begrense prisen litt

6103444[/snapback]

X1600 og Go7600 er jo nesten like, så å ta med den som en kan kanskje holde, er vel litt rart, når du tar med X1600 som noe å se etter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...