TST Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 16 år etter klassikeren Railroad Tycoon gjør Sid Meier endelig comeback som produsent. Vi har sett på Railroads. Les mer Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg er veldig glad i togspill og har vel testet mer eller mindre det som har kommet de siste 10-15 årene. Beskrivelsen av dette ligner veldig på Railroad Tycoon 3. Hva er den viktigste forskjellen? Lenke til kommentar
WyZarD Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 railroad tycoon 2 og 3 var en stor skuffelse i forhold til enern. Mer fengende gameplay skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Høres egentlig ekstremt kjedelig at du kan bygge jernbane uten å bry deg om tuneller, bruer, stopplys og annet i samme gate. Blir vel som med nye Pirates......simplifisert Endret 14. mai 2006 av kosh Lenke til kommentar
Polar Pål Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Det så jo fælt ut. Grafikkstilen gjorde at jeg mista lysten på dette spillet. Lenke til kommentar
Kaffekoppen Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hele poenget med Railroads var jo å bygge bane, sette opp lys, alt for å få mest mulig effektiv drift av systemet. å n00bifisere vekk dette er jo helt meningsløst! jaja, enda ett spill jeg IKKE skal kjøpe... Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Blir vel som med nye Pirates......simplifisert 6102165[/snapback] Kanskje litt off topic her, men hvordan mener du at det nye Pirates var simplifisert? Så vidt jeg kan huske har fjorårets versjon mer eller mindre identisk innhold til de versjonene som først kom på CBM64 og tilsvarende platformer. Riktignok var det introdusert en del nye ting (sniking i byer, dansing, gjenstander som gjør det bedre til enkelte ting), men kjernen i spillet var vel etter min oppfatning identisk? Og ut fra det jeg leser her, så kan jeg ikke se at det er fjernet så veldig mye av kjernen fra det første spillet heller. Men det blir kanskje litt subjektivt? Signallysene fra det første spillet var etter min mening en av de mer irriterende delene av spillet. Det eneste det tilførte spillet, var ekstra mikrostyring. Du kunne strengt tatt matematisk beregne nøyaktig hvor du burde plassere hvert eneste signallys for å oppnå best resultat i forhold til fart/aksellerasjon/stopptid. Synes akkurat denne mekanisme ble fint abstrahert vekk i RRT2. Og så vidt jeg kan forstå her, er fremdeles jernbanebygging essensen av spillet? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Bare de får til en god multiplayer-løsning, kan dette bli en kul tidsfordriv på lan Håper det kommer til å støtte flere spillere enn RRT3 gjorde. Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Hvor vanskelig er det egentlig å lese artikkelen? Det står klart og tydelig at du kan gjøre manuell skinnelegging og signalstyring om du ønsker det, men at det samtidig er lettere for de som ikke vil bruke tiden på det. RR gjorde alt av brobygging automatisk for deg, og du kunne kun bygge broer over enkle elver. Samme med tunnelbygging, kun dersom det var en stigning som overgikk et visst antall prosent. Nei, dette her virker morsomt, og Sid vet hva han driver med. Jeg har trua! Lenke til kommentar
link202 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Poenget er jo å drive et jernbaneselskap å tjene penger ikke bygge trafikk lys og tuneller. Herregud.. Lite tycoon/biz games med dybde som utgis nå for tiden. Forhåpentligvis endres dette i oktober. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg