Gå til innhold

Rimeligste abbonement for mye WAP bruk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal til og kjøpe meg meg 3g telefon, og med min nylig solgte I-mate Kjam fikk jeg erfare gleden av å være på nett med telefonenk, og jeg vet at det kommer til å gå en del Megabytes med den nye telefonen.

Pr idag har jeg Netcom SmartTalk, med opsjon på et tilleggsabbonement til 20kr pr mnd, og en makspris på 25kr pr dag i datatrafikk.

Jeg ser at Telenor har en lignede maksprisordning, men den er gratis, og har en makspris på 10kr pr dag.

Dette må da være en fordel?

Hvilke tanker har dere andre mobile internett brukere om rimeligste abbonement?

Alle inspill er til stor hjelp!

/Jim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker telenor, og så lenge jeg bare bruker e-mail og sånn så blir det ikke så fryktelig dyrt. Samtidig er maksprisen grei, men jeg ser jo aldri regningen.

Sånn generelt ligger vel prisene på datatrafikk rimelig likt - men det er jo som du selv har ufnnet ut store forskjeller i makspriser.

Lenke til kommentar
Ingen flere som er opptatt av dette?

6103923[/snapback]

Har djuice kontant med en limit på maks 10kr per døgn, ulempen er bare at minuttprisen er sinnsykt høy når man ringer, så dette er ikke noe hvis man ringer mye

Lenke til kommentar
Jeg tror Telenor har denne 10 kroners grensen på alle abbonemangene, men jeg er ikke sikker.

6104729[/snapback]

Men husk at dette bare gjelder wap ikke normale internettsider. Så normal internett bruk som de fleste bruker mobilen til nå vil koste kr. 50,- masimalt pr. dag hos Telenor. Og med min Qtek 9100 så vil jeg fort nå den grensen.

Fra Telenor: Slik er prisene:

Maks kr 10,- per døgn når du surfer på Internett med mobilen (WAP)

før du når denne maksprisen kan du lese ca. 50 internettsider på mobilen, når maksprisen er nådd betaler du ikke mer uansett hvor mye du surfer.

for å være sikker på at du får denne prisen, gå til wap.telenormobil.no med mobilen og velg ”Mitt Abonnement”. Dersom mobilnummeret ditt kommer opp, har du riktig oppsett og vil få denne prisen. Hvis ikke må du bestille et nytt WAP-oppsett her

merk at egne priser gjelder for Bruk av MobilTV og kjøp av innholdstjenester

Maks kr 50,- pr døgn når du bruker mobilen for å koble PC til Internett (Mobilt Bredbånd)

Denne maksprisen gjelder også hvis du bruker andre dataapplikasjoner på mobilen (e-postklienter, javaklienter, etc.)

Prisen for mobil datatrafikk er kr 20,- pr. megabyte frem til du når maksprisen. Prisene gjelder for bruk i Norge og for alle privatabonnement.

Endret av ebbe77
Lenke til kommentar

Med andre ord er NetCom sin løsning billigere hvis det er Internett-trafikk du skal kjøre (f.eks. mail, msn, osv) og ikke bare WAP. Ellers er det stor forskjell på pris per MB hos de forskjellige operatørene. Der NetCom og Telenor tar svimlende 20 kr/MB så tar småoperatører som One Call 6 kr/MB såvidt jeg husker. Det er først ved store mengder at det lønner seg å benytte tilbudene til Telenor og NetCom.

En annen sak som vel hører til her, er testen som Amobil gjorde av TnM vs NC i hastighet på datatrafikk. Der kom Telenor overraskende nok dårligst ut, med vesentlig tregere hastighet enn NetCom. Det var vel EDGE som ble testet, så det er ikke sikkert at ståa er den samme for 3G - men hvem vet.

-snubbel

Lenke til kommentar
Med andre ord er NetCom sin løsning billigere hvis det er Internett-trafikk du skal kjøre (f.eks. mail, msn, osv) og ikke bare WAP. Ellers er det stor forskjell på pris per MB hos de forskjellige operatørene. Der NetCom og Telenor tar svimlende 20 kr/MB så tar småoperatører som One Call 6 kr/MB såvidt jeg husker. Det er først ved store mengder at det lønner seg å benytte tilbudene til Telenor og NetCom.

En annen sak som vel hører til her, er testen som Amobil gjorde av TnM vs NC i hastighet på datatrafikk. Der kom Telenor overraskende nok dårligst ut, med vesentlig tregere hastighet enn NetCom. Det var vel EDGE som ble testet, så det er ikke sikkert at ståa er den samme for 3G - men hvem vet.

-snubbel

6105346[/snapback]

Tusen takk for klargjøring av dette. Jeg var noe villedet her. Da er mitt smarttalk abbonement med 59 øre minuttet på ringing, og max 25kr dagen på databruk noe av det billigste likevel.

Uansett godt at telefonen min har wifi :D

Blir interessant å se hvilke voip abonnementer som vil sprette opp etterhvert.

Lenke til kommentar

Er det noen som har sett over regningene sine som kan bekrefte at operatørene faktisk skiller på trafikken?

Etter min mening er det skandaløst dyrt å ha makspriser på 20-50 kroner per dag på datatrafikk, ihvertfall når man får 3G-kort til laptop og fri bruk for 399 i måneden.

Lenke til kommentar
Man ser vel hvordan man kopler seg opp. Kopler man seg opp via wap når man leser epost, så er vel grensen 10 kroner, bruker man et Internettoppsett, så er grensa 50,-.

6173908[/snapback]

Ja, ser sånn ut ut i fra min regning hentet frem på telenormobil.no. Skummelt egentlig, ser aldri på regningene(andre betaler).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...