stinger82 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 En software brannmur har jo den fordelen at den blir oppdatert jevlig.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Den brannmuren i rutern bare åpner og stenger porter. Software firewallen har regler for gitte programmer osv, så å ha begge er nok lurest. Endret 15. mai 2006 av sesteen Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Det var veldig mye enklere forklart ja. Selv bruker jeg Windows XP SP2´s innebygde brannmur og føler den holder. I tillegg til brannmur i min WRT45GS da. Lenke til kommentar
KlausNordby Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Min Linksys har nå begynt å dø! Jeg har forbindelse fra laptop'en kun i et par minuter efter at jeg skrur Linksys på -- og så blir forbindelsen helt borte. Jeg flytter ikke maskinen en millimeter. Min egen forbindelse blir borte i IntelPro programmet, men de andre "nabo-nettene" vises fortsatt -- hvilket vel klart viser at min laptops wireless virker, og at problemt ligger i Linksys routeren? Er dette en retur-sak til NetShop -- eller er det noen her som har en ide om hva som foregår? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Last ned programmet Netstumbler (Google) på din laptop, og sjekk hvilke kanaler nabo-nettene bruker. Hvis ditt og tre andre nabo-nett er på kanal 6 f.eks, er det ganske åpenlyst at det er for mye forstyrrelse. Velg så på din Linksys den kanalen som er lengst unna av å bli brukt av naboene dine. Lenke til kommentar
KlausNordby Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Takker! Har Netstumbler nå, og den rapporter at mine naboer er på kanal 7 og 6 mens jeg er på kanal 1. Linksys har funket i fem-seks minutter nå -- för i dag döde den gjentatte ganger efter ett-to minutter. Så jeg får avvente litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå