andesam Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Har fått trådløs ruter nå, 3Com OfficeConnect 108Mbps. Fra ISP får jeg 3 iper, har derfor koble kabelen fra modemet inn i lan port 4 på ruteren. Får tildelt ipadresse fra IPS på dataene, men jeg finner ikke ruteren (ved å skrive 192.168 osv. i adresselinja på nettleseren). Jeg skal aktivere kryptering ol. Noen som har noen råd? - Andreas Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 1. sleng på http:// 2. sjekk ip er riktig 3. prøv en ip i samme range på nettverkskort som den du prøver å nå er det 3. så er det greieste å endre ipn routeren til en i pcns range Lenke til kommentar
andesam Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 takker for svar. Du må utdype det siste punktet litt mer, sa ikke meg så alt for mye. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 er ipn til routeren 192.168.1.1 og du har 10.0.0.1 så har jeg opplevd problemer med det. prøv da en annen ip på pcn manuelt. i dette tilfellet 192.168.1.x der x=1-255 Lenke til kommentar
andesam Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 Men poenget er at jeg får ip adresse fra ISPen, så jeg får ip/nettverksmaske/gateway som om jeg var koblet rett i modemet. Ruteren kommer ikke opp noen steder i "ipconfig /all". Er det mulig å få ruteren til å fungere slik, bare at jeg kobler kablen fra modemet i WAN porten? Prøvde det og aktiverte DHCP og NAT, men da fikk jeg ikke ip av ISP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå